www.tukartayarbaru.blogspot.com : Email. tukartayarbaru@gmail.com

Monday 18 April 2011

UMNO KEDAH MEMANG SAMSENG, KATA AHMAD BASHAH

Awas kepada semua samseng-samseng Umno yang akan menghadiri mesyuarat agung tahunan bahagian Umno negeri Kedah tidak lama lagi. Anda akan diperhatikan serta dipantau. Jika berlaku kekecohan maka anda akan ditangkap dan diasingkan daripada menyertai mesyuarat. Ganas sungguh no orang Umno Kedah ni. Mesyuarat pun belum bermula tetapi Pengerusi Umno Kedah dah bagi "warning", jangan tunjuk samseng.

Kita pandang dari jauh dan mengira berapakah jumlah kekecohan yang akan berlaku dalam mesyuarat Umno bahagian kelak? Kita lihat bagaimana strategi Umno Kedah untuk merampas semula negeri Kedah dari pentadbiran PAS. Kita nak lihat, rakyat Kedah tetap mahukan PAS atau Umno menjajah semula negeri Kedah? Sama-sama kita saksikan. Persoalannya, dimanakah mereka akan mengadakan mesyuarat tersebut? Nak guna dewan tak boleh dah? Nak guna sekolah takut agaknya? Nak guna pejabat Umno yang kecil tentu tak muat? Buat di hotel? Ahmad Bashah dan Mukhriz kena sediakan duit untuk buat dihotel nampak gayanya.

Bernama melapurkan, semua UMNO bahagian di Kedah diarah memberi tumpuan memantapkan parti ke arah menghadapi pilihan raya umum ke-13 dalam mesyuaratnya bermula 14 Mei ini dan berakhir 15 Jun.

 

Sehubungan itu, Badan Perhubungan UMNO Kedah akan memantau semua mesyuarat terutama bahagian yang berkemungkinan berlaku kekecohan, kata Pengerusinya, Datuk Paduka Ahmad Bashah Md Hanipah.

Beliau berkata, perkembangan terkini dalam UMNO Kedah amat positif dan yakin mesyuarat bahagian termasuk Pemuda, Wanita dan Puteri berjalan lancar.

"Masa semakin suntuk. Perkara yang boleh menggagalkan segala usaha kita memulihkan parti dan memenangi hati rakyat harus dibiarkan,” katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat badan itu di sini, hari ini.

Ahmad Bashah berkata, peraturan baru mesyuarat yang diluluskan akan melihat bilangan perwakilan ke mesyuarat kali ini bertambah sekali ganda.

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

 

About Me

tukartayarbaru
BERIKHTIAR DAN MENDOAKAN KESEMBUHAN SEMUA
View my complete profile

tukartayarbaru

tukartayarbaru

Malaysiakini

Harakah

Utusan Online

Kosmo Online