www.tukartayarbaru.blogspot.com : Email. tukartayarbaru@gmail.com

Friday 22 April 2011

TERKINI : PEMILIHAN PAS DITANGGUH?

KUALA LUMPUR: Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali berkata, pemilihan pada Muktamar Agung parti pembangkang itu akan ditangguhkan jika Pilihan Raya Umum (PRU) diadakan pada bulan yang sama.

Pemilihan pucuk pimpinan PAS akan diadakan pada Jun ini.

Bagaimanapun Mustafa yakin, perpaduan parti tetap utuh walaupun parti itu akan berhadapan dengan pemilihan pucuk pimpinan dan pilihan raya umum (PRU) akan diadakan tidak lama lagi.


http://www.mstar.com.my/berita/cerita.asp?file=/2011/4/22/mstar_berita/20110422120745&sec=mstar_berita

KUALA LUMPUR 22 April - PAS akan mengadakan pemilihan parti itu pada Muktamar Tahunan ke-57 di Kolej Universiti Islam Zulkifli Muhammad (KUIZM) di Taman Melewar, Gombak pada 3 hingga 5 Jun ini.

Setiausaha Agung Pas Datuk Mustafa Ali berkata, pencalonan untuk semua jawatan termasuk presiden, timbalan presiden, naib presiden dan anggota jawatankuasa PAS pusat sudah bermula.

"Tarikh akhir kemukakan pencalonan adalah pada 15 Mei. Semua pencalonan akan dimasukkan dalam peti simpanan. Calon akan diberitahu berapa pencalonan yang dia dapat sebaik sahaja peti simpanan itu dibuka pada tarikh itu,” katanya pada sidang berita di ibu pejabat parti itu di sini, hari ini.

Mustafa berkata, Jawatankuasa Pemilih akan menghantar surat tawaran bertanding kepada calon-calon dan mereka menjawabnya dalam masa 11 hari iaitu dari 15 hingga 26 Mei.

"Jawatankuasa Pemilih memutuskan bahawa calon yang berhasrat menawarkan diri untuk bertanding mesti menjawab surat tawaran itu, yang tidak dijawab kita anggap mereka tidak ada kesungguhan untuk bertanding.

"Calon-calon akan menilai sama ada mereka hendak terima pencalonan atau menolak pencalonan itu,” katanya sambil memberitahu bahawa kira-kira 1,100 perwakilan dari 179 kawasan akan menghadiri muktamar itu.

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

 

About Me

tukartayarbaru
BERIKHTIAR DAN MENDOAKAN KESEMBUHAN SEMUA
View my complete profile

tukartayarbaru

tukartayarbaru

Malaysiakini

Harakah

Utusan Online

Kosmo Online