www.tukartayarbaru.blogspot.com : Email. tukartayarbaru@gmail.com

Thursday 21 April 2011

MENTERI KATA TANGKAPAN KHALWAT TKSU KONSPIRASI LIM GUAN ENG...Kelakar Giler..Memang Giler Bro.....

Kelakar giler bila baca kenyataan Menteri KBS Datuk Ahmad Shabery Chik, tak pasai-pasai tuduh Ketua Menteri Pualau Pinang ,Lim Guang Eng sebagai perancang konspirasi sehingga tertangkap pegawai bawahannya kerana khalwat atau berkesedudukan di sebuah hotel di negeri DAP. Menteri Melayu tuduh orang Cina pasang perangkap......kelakar giler bro. Bacalah kenyataan Menteri tersebut, tak payah ulas pun sebab memang kelakar giler-giler............

Kementerian Belia dan Sukan (KBS) tidak bercadang mengambil tindakan tata tertib atau disiplin terhadap Timbalan Ketua Setiausaha (Strategik) kementerian itu, Datuk Salim Parlan, 51, yang didakwa di Mahkamah Rendah Syariah atas tuduhan berkhalwat Isnin lalu kerana ia disifatkan sebagai isu peribadi.

Menteri Belia dan Sukan, Datuk Ahmad Shabery Cheek, berkata beliau menganggap kes terbabit lebih bersifat peribadi dan tidak melanggar undang-undang atau peraturan dalam perjawatan Salim.

Malah, katanya, beliau juga difahamkan bahawa sebenarnya Salim sudah berkahwin dengan pasangannya, Nur Diayana Norslan, 29, yang ditangkap khalwat namun mereka belum mendaftarkan perkahwinan terbabit.

"Saya tidak tahulah sekiranya ada konspirasi di sebalik penangkapan beliau (Salim) kerana dulu kerajaan Pulau Pinang ini cukup marah jika ada pencerobohan terhadap kehidupan peribadi seseorang tetapi saya terkejut di Pulau Pinang pula mereka melancarkan gerakan seperti itu.

"Dulu, jika ketua pembangkang dikaitkan (dengan skandal seks) mereka marah kepada orang lain. Saya tidak mempersoalkan sesiapa dalam hal ini.

"Namun, saya rasa Lim Guan Eng (Ketua Menteri Pulau Pinang) kena ambil pendekatan sama," katanya.

Isnin lalu, kes Salim disebut di Mahkamah Rendah Syariah Timur Laut, Pulau Pinang selepas ditangkap dengan Nur Diayana di sebuah bilik hotel di Batu Feringgi, pada 16 April lalu.

Bagaimanapun, Salim dan pasangannya, Nur Diayana, mengaku tidak bersalah ketika pertuduhan dibacakan secara berasingan di depan Hakim Syarie Nik Bukhari Hashimy Nik Yahaya

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

 

About Me

tukartayarbaru
BERIKHTIAR DAN MENDOAKAN KESEMBUHAN SEMUA
View my complete profile

tukartayarbaru

tukartayarbaru

Malaysiakini

Harakah

Utusan Online

Kosmo Online