www.tukartayarbaru.blogspot.com : Email. tukartayarbaru@gmail.com

Friday, 25 March 2011

MUHYIDDIN PEMBOHONG...! ISU INTERLOK BELUM SELESAI LAGI

Muhyiddin bohong lagi rupa-rupanya. Pengguguran perkataan paria dan 18 lagi bahagian yang dianggap sensitif dalam novel Interlok nampaknya belum selesai, berbeza dengan kenyataan Tan Sri Muhyiddin Yassin semalam.

Selain "belum puas", masih terdapat banyak wakil masyarakat India yang tetap mahukan novel Datuk Abddullah Hussain itu digugurkan sebagai teks sekolah.

Bagi penulis Uthaya Sankar SB (kiri) yang juga anggota panel bebas Interlok, walaupun semua cadangan pindaan dipersetujui, ia cuma melibatkan bahagian menyentuh sensitiviti kaum India sahaja.

"Saya secara peribadi belum puas sebab saudara Melayu dan saudara Cina saya, ke mana pergi suara mereka sebagai panel bebas?" soalnya.

Beliau mendedahkan, anggota panel yang ditugaskan mencari perkara sensitif bagi Melayu dan India telah menarik cadangan mereka sebelum ini.

"(Jadi) macam mana kami hendak perjuangkan, ia (cadangan berkaitan itu) tidak ada," katanya.
Kenapa Muhyiddin suka berbohong? Bagaimana nak jadi PM jika suka berbohong? Tidakkah Muhyiddin senyum kambing dengan kes DNA dan videos seks Anwar? Disaat Anwar dan Najib diasak dengan jerangkap samar politik rimba, Muhyiddin kini semakin selesa untuk bersedia jadi PM tapi dinasihatkan jangannlah suka berbohong. Mukhriz boleh jadi TPM ke?
 
 
 
Read rest of entry

"DATuk ZUL"? Anugerah Kepada Pengkhianat Rakyat...

Inilah  anugerah buat manusia pengkhianat  dan penipu. Siapa dia? Mungkin selepas ini Gobala jugak dapat Datuk. Setelah berhempas pulas untuk mengkucar-kacirkan Parti Keadilan Rakyat (PKR) akhirnya Ahli Parlimen Kulim-Bandar Bharu Zulkifli Noordin  berjaya mendapat "imunitinya" bila beliau dianugerahkan gelaran "Dato" oleh Sultan Pahang, Sultan Hj.Ahmad Shah hari ini. Beliau dianugerahkan darjah kebesaran berkenaan sempena memuliakan Hari Keputeraan Sultan Ahmad Shah di Istana Abu Bakar di sini hari ini.

Anugerah hak Sultan tapi apalah yang nak dibanggakan kepada Zulkifli Noordin ini? Apa sumbangan besar dia buat rakyat Pahang? Dia pernah jadi lawyer orang Pahang ke? Dia juga percaya 110% Anwar ialah pelakon seks dalam isu skandal video baru-baru ini tetapi menjadi malu besar apabila pelakon sebenar mengaku pada keesokan harinya. Inilah manusia kuat mengampu, nama je lwyer tapi dah buat keputusan 110% tanpa pengesahan dan bicar mahkamah punn. Layakkah dia ni?

Beliau mendapat ihsan Umno dan menjadi barua Najib setelah hayatnya sebagai Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baru diselamatkan Najib. Maka bermula dari tarikh itulah dia sentiasa menjadi barua Umno, menjadi api dalamsekam dalam PKR.

Pernah anda terbaca  pendedahan Raja Petra, rupanya Zul Noordin tidak fail penyata kewangan untuk tahun 2004. Lepas tu, apabila kes tersebut di bawa ke mahkamah, Zul Noordin telah cuba memalsukan penyata kewangan. Malangnya, penipuan Zul Noordin telah diketahui oleh UMNO. kalau hanya setakat tidak menghantar penyata kewangan, Zul cuma akan hilang kerusi Parlimen sahaja. Namun, kesalahan memalsukan dokumen bakal menyebabkan Zul merengkok dalam penjara.

SIAPA ZULKIFLI NOORDIN INI?

1. Pengkhianat kepada prti beiau sendiri iaitu PKR.

2. Tidak menyerahkan penyata kewangan kepada SPR bagi pilihanraya 2004. Jika tak serah 2008 boleh dilucutkan jawattan jika menang.

3. Menipu pula membuat laporan kewangan palsu bagi 2004.

4. Bila Umno tahu maka Najib ugut dia sama ada nak masuk penjara atau jadi barua Umno.

5. Dalam diam beliau menjadi barua Umno

6. Maka calon Umo yang buat petisyen di Parlimen Kulim-Bandar Bahru iaitu Musa Sheikh Fadhil diarah menarik semula petisyen tersebut.

7. Selepas itu beliau kekal sebagai Ahli Parlimen atas jasa dan perangkap Umno.

8. Selalu mengikuti Najib dalam lawatan rasmi ke luar negara .

9.  Terkenal dengan ayat "Firaun Kecil". Dia ni siapa pulak?

10. Dapat anugerah "DATUK"...........Tahniah buat pengkhianat rakyat....
Read rest of entry

Thursday, 24 March 2011

JERANGKAP SAMAR BUAT ANWAR DAN NAJIB? Kerusi PM Dintai Individu Ketiga? Siri 2


Jerangkap samar buat Anwar dan Najib hampir mengena hanya menunggu sedetik kealpaan mereka pasti tersungkur dalam kehinaan. Orang yang mengidam jawatan PM semakin tersenyum melihat episod yang dirancang berjalan dengan licin mengikut skrip. Dengan membariskan pelakon  bodoh seperti Rahim Thamby Chik, Datuk Shuib, Ezryl,Ummi, Saiful dan pelakon tambahan, jerangkap mereka pasti akan mengena sasaran sedikit masa lagi. Lambat atau cepat bergantung kepada kelicikan Anwar dan Najib menghidu bau jerangkap samar di sekeliling beliau.
Jerangkap samar pertama untuk Anwar ialah Anwar kini terpaksa bergelut dengan dua isu penting yang amat menyeksakan beliau iaitu isu DNA dan video seks walaupun kedua-dua isu ini berkemungkinan adalah fitnah semata-mata tetapi dari segi moraliti dan reputasi imej beliau sebagai bakal calon PM Pakaatan Rakyat maka nama beliau perlu dibersihkan secepat mungkin, jika tidak Pakatan Rakyat akan tersungkur di Sarawak pada 16 April nanti.
Bukan itu sahaja kesan tsunami di Sarawak pastu akan melanda jauh ke Semenanjung dalam PRU13 nanti, mahu atau tidak, hendak atau tak nak, susah atau payah sekalipun, Anwar perlu segera keluar dari jerangkap samar yang dipasang individu yang amat-amat berminat kerusi panas PM. Ayuh Anwar teruskan perjuangan dan keluar dari segala jerangkap DNA dan video secepat yang mungkin, andai lewat pasti anda terperangkap dan andai cepat sekalipun pasti ada luka yang tercalar namun ianya lebih baik daripada tersangkut dalam jerangkap samar berduri ciptaan musuh.
Jerangkap samar pertama untuk Najib ialah beliau kini telah dianggap sebagai dalang utama oleh semua pihak terhadap skandal video Datuk T walaupun mungkin beliau mungkin tidak terlibat langsung tapi perancangan musuh dalam selimut beliau pasti juga menampakkan hasil bahawa Najib seolah-olah terlibat.
Ada pihak menyatakan  bahawa isu video lucah Anwar sebagai kerja jahat Umno dan sebagai Presiden parti pasti beliau patut memikul tanggungjawab menjelaskan kes ini. Bukan sahaja ahli dikalangan pakatan rakyat membenci kes video ini malahan orang Umno dan orang atas pagar pun akan marah  amat hina dan menjijikkan ini.
Nama Umno dan Najib pasti menjadi busuk dikalangan ahli dan rakyat Malaysia dan tidak mustahi akan ada satu gerombolan ahli dalam Umno yang akan memberontak dalam mesyuarat tahuanan Umno sedikit mas lagi ini untuk menyingkirkan Najib atas isu ini.
Siapa yang menjadi ketua pasti anda boleh meneka dalam suratan politik semasa dalam Umno? Najib juga pasti akan tercalar seperti Anwar walaupun berjaya menafikan Umno tidak membuat kerja video seks ini kerana itulah jerangkap samar ini amat membahayakan Najib dan Anwar sebenarnya.
Najib kini akan dihadapkan ke mahkamah sebagai saksi dalam kes Anwar yang turut sama ialah Rosmah kerana nama mereka telah disenaraikan oleh pihak pendakwaan, awas Najib perangkap kedua akan menjadi lebih perit buat anda.
Isu video lucah kini mennjadi bahan ketawa negar luar malahan dalam Negara kitapun menjadi sendaloka kannak-kanak di sekolah sehingga dicadangkan untukk menubuhkan Suruhanjaya DiRaja bagi menyiasat isu video lucah ini. Sungguh mengaibkan jika suruhanjay aitu ditubuhkan, akan memburukkan lagi nam aMalaysia di mata dunia. Individu yang mengidam kerusi PM amat bijak, dalam jerangkap samar yang sama beliau berjaya mengenakan sepasang musuh atau seteru yang sama dalam lubang yang sama.
Siapa yang membuat jerangkap samar pertama buat Anwar dan Najib? Selepas ini akan ada jerangkap samar kedua dan seterusnya sehingga kedua-dua makhluk ini tersungkur barulah kita akan tahu jawapan siapa yang merancang. Ada pihak yang meneka individu yang berminat kerusi PM ialah individu yang bermula dari huruf “M”. Anda ada pilihan lain? Ikuti siri ketiga kes jerangkap samar ini pada episod seterusnya.
Read rest of entry

ANWAR & NAJIB SEDANG DIPERANGKAP? RAHIM UMPAN BODOH....Ada Individu Lain Berhajat Kerusi PM, Siapa Dia?

Menjijikkan....Memualkan.....Memalukan.... Datuk T ialah Rahim Thamby Chik....termasuk dari tiga orang yang mengaku menskandalkan video seks Anwar. Siapa tak kenal Rahim? Pasti ada dalang yang bermimpikan kerusi PM? Hati-hati Anwar dan Najib... Dan adakah anda yakin ada orang percaya berita yang beliau tayangkan? Malaysia kini dimalukan serta diperlekeh oleh masyarakat dunia luar hatta orang Umno sendiri pun susah mahu percaya isu sakndal seks Anwar kerana yang tukang bawa cerita ialah Rahim Thamby Chik.

Apa kata Rahim kepada media petang tadi.....Dalam masa yang sama, Abdul Rahim meminta Anwar yang sering dirujuknya sebagai "si fulan itu" menimbang meletak jawatan seperti yang dilakukannya sebelum ini ketika berdepan dakwaan tuduhan melakukan hubungan seks dengan gadis bawah umur pada 1994.

Abdul Rahim menegaskan, beliau meletak jawatan kerana dianggap sebagai beban kepada parti walaupun mahkamah memutuskan beliau tidak bersalah. Kalau tak salah kenapa letak jawatan?  Samalah macam Chua Sooi Lek dia letak jawatan sebab dia berani mengaku yang dia sebenarnya pelakon video seks. Rahim letak jawatan tapi tak mengaku bersalah. Yang sama mereka berdua ini ialah letak jawatan, dari segi moral ada persamaan kesalahan itu.

Budak-budak sekolah pun takkan percaya kepada Rahim ini. Cuba anda tanya semua kakitangan RISDA yang Rahim menjadi pengerusi, taubat lahum takde seorang pun yang percayakan si Rahim ini.

Mana dia Hishamuddin? Segera tangkap serta reman Rahim Thamby Chik, Datuk Shuib Lazim dan Shazryl Eskay Abdullah. Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar berkata, pengakuan itu sudah cukup untuk pihak polis mereman mereka untuk melakukan siasatan.

"Pengakuan itu sudah cukup untuk polis menahan mereka," katanya ketika dihubungi Harakahdaily hari ini.

Rahim yang juga bekas Ketua Menteri Melaka hari ini mendedahkan beliau, ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah dan seorang lagi Datuk Shuib Lazim yang juga bendahari Perkasa adalah trio yang sebelum ini digelar 'Datuk T'.

Pendedahan itu dibuat dalam satu sidang media, sebelum tempoh 24 jam sidang akhbar Pakatan Rakyat yang mendakwa beliau dan Eskey terlibat dalam pendedahan video itu.

Dengan pengakuan itu juga, Mahfuz yang juga Ahli Parlimen Pokok Sena, tidak menolak kemungkinan video itu dirancang oleh mereka untuk memfitnah ketua pembangkang.

"Ada kemungkinan mereka sendiri merancang membuat video fitnah itu.
"Polis kena segera tangkap mereka. Hanya tindakan itu boleh membersihkan imej polis yang sekarang ini didakwa terlibat dalam video ini," tambahnya.


Awas Najib dan Anwar.........Jerangkap samar yang dipasang oleh "Tiga Serangkai" ini mempunyai tujuan peribadi yang belum dapat dipastikan. Silap perkiraan Anwar terlepas ke Putrajaya dan Najib pula akan tersungkur dalam masa yang terdekat jika tidak berhati-hati dengan trio ini. Yang pasti mesti ada dalang disebalik semua kejadian ini. Orang inilah yang akan menaiki takhta PM di Putrajaya kelak. Siapa dia? Masih dalam pencarian, bersabarlah menonton episod seterusnya.

Read rest of entry

Wednesday, 23 March 2011

Gempar.......! IINILAH WAJAH PELAKON UTAMA DALAM VIDEO PANAS ANWAR. Macamana Pula Rupa Datuk T Selaku Penerbit Video?

Pengakuan berani mati pelakon utama ini amat menggemparkan politik tanah air. Semua pihak yang sepatutnya terlibat perlulah menjalankan tugasan masing-masing berikutan kemunculan pelakon utama video seks di Carcosa Hotel baru-baru ini. Lihatlah kenyataan beliau di bawah ini.

"Saya dalam video itu". Begitu pengakuan ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah yang sebelum ini dianggap sebagai Datuk T apabila ditanya sama ada beliau yakin Datuk Seri Anwar Ibrahim merupakan orang dalam video seks yang ditayangkan kelmarin.

Shazryl yang mengakui bekas sahabat Anwar bagaimanapun enggan menjelaskan apakah peranannya ketika adegan itu berlaku.

Beliau juga enggan mendedahkan di bahagian mana gambar beliau dilihat dalam rakaman itu kerana ia sudah menjadi kes polis.

NONEShazryl hari ini tampil dalam sidang media bersama bekas ketua menteri Melaka Tan Sri Rahim Thamby Chik bagi menjelaskan persoalan berhubung identiti Datuk T.

Menariknya, Rahim menjelaskan, Datuk T bukanlah individu, sebaliknya merujuk kepada tiga kawan baik.

"T ini trio, three," kata Rahim sambil menambah seorang lagi adalah Datuk Shuib Lazim yang juga bendahari PERKASA. (Malaysiakini)

Siapa trio T ? Adakah Muhyiddin, Mahatihir dan Mukhriz? Atau kumpulan mana?

Ternyata isu ini ialah konspirasi pihak tertentu untuk menjatuhkan Anwar. Mana dia Zulkifli Noordin yang percaua 110 % itu adalah Anwar? Mana dia Ummi Hafilda? Mana dia Khir Toyo? Semua pengampu Umno diam ketakutan disaman Anwar. Sediakan duit untuk menjelaskan saman kepada Anwar.......
Read rest of entry

DATUK T DTAHAN POLIS? Wartawan Kanan Media Juga Harus DiTangkap Kerana Menonoton Video Lucah.

Mana pergi Datuk T? Kenapa PDRM begitu sukar untuk menjejaki dan menahan beliau? Persoalan yang terus berlegar dikalangan rakyat. Siapakah Datuk T? Adakah beliau agen kerajaan? Special Branch? Atau diupah oleh sekutu Umno? Semuanya menjadi misteri sehinggalah beliau dapat ditahan PDRM. Yang pasti beliau ialah taukeh video tayangan lucah, jika beliau ditangkap sudah pasti beliau akan mencadangkan pada PDRM untuk menangkap semua wartawan kanan media yang menjadi penonton tayangan video lucah beliau.

Kenapa susah sangat PDRM nak tangkap Datuk T? Jikalah anda membuat laporan ada tiga orang pelajar sekolah menonton video lucah di sebelah rumah anda, dengan menelefon 999 nescaya tidak sampai 10 minit pihak PDRM akanmenyerbu rumahjiran anda dan menahan kesemua budak tadi untuk disoalsiasat di Balai Polis berdekatan. Betul. Tetapi bagi kes Datuk T, kenapa PDRM masih terlalu lewat mnahan beliau. Adakah undang-undang negara terbahagi kepada dua kumpulan?

Malah pihak peguam terkenal juga menggesa pihak polis mesti menahan segera dan mengambil tindakan keras kepada 'Datuk T' kerana terlibat menayangkan rakaman video lucah, kata seorang peguam yang juga pengerusi DAP Karpal Singh.

Penayangan video, bertujuan menggambarkan Datuk Seri Anwar Ibrahim mengadakan hubungan seks dengan wanita yang tidak dikenali jelas menyalahi undang-undang negara ini, kata Karpal.

Beliau mendakwa terkejut abila mendapat polis belum mengambil tindakan untuk menahan 'Datuk T' berhubung perkara itu.

Dalam satu kenyataan hari ini, Karpal berkata, tindakan lelaki misteri itu jelas melanggar Seksyen 5(1) Akta Penapisan Filem 2002 dan Seksyen 292 Kanun Keseksaan.

Kedua-dua seksyen itu berkaitan larangan memiliki, mengedarkan dan menayangkan filem yang lucah atau yang selainnya bertentangan dengan kesopanan awam

Datuk T mungkin senang bersantai bermain golf di Cameron Highland? Atau menaiki bot di Langkawi? Alangkah indahnya hidup Datuk T, tiada siapa yang ambil peduli....Laporan Polis macam dibakulsampahkan....Datuk T oh Datuk T yang misteri. Wartawan Kanan media bersedialah anda jika anda diperlukan oleh PDRM jika tidak bebaslah anda mengikuti rombongan pelancongan istirehat bersama Datuk T.


Read rest of entry

Tuesday, 22 March 2011

TERKINI : "DATUK T" DI TAHAN POLIS SELEPAS ANWAR BUAT LAPORAN POLIS

Akhirnya terbongkar siapakah "Datuk T" yang sebenarnya apabila Polis akan bertindak menahan beliau dalam masa terdekat ini hasil laporan Polis yang dibuat oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim sebentar tadi. Inilah janji Hishamuddin semalam untuk bertindak sehingga ada laporan dibuat. Ayuh Hishamuddin kerahkanlah semua SB dan perisik kamu untuk menahan segera "Datuk T'. Jika Polis tak kenal siapa "Datuk T" ni segeralah bertanya kepada semua wartawan kanan media yang telah bersama "Datuk T' menonton video lucah di Carcosa Hotel semalam untuk mengenal pasti muka "Datuk T". Jika dalam masa 24 jam "Datuk T' tidak dijumpai untuk disoal-siat maka rakyat pasti akan mengesyaki sesuatu kepada pihak Polis, jadi jangan salahkan rakyat, bertindaklah segra untuk menjaga kepentingan semua rakyat Malaysia bukannya  semata-mata menjaga kepentingan Umno.
Laporan terkini Utusan menyatakan bahawa Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini membuat satu laporan polis berhubung pendedahan rakaman video aksi seks seorang lelaki yang didakwa mengaitkan dirinya di sebuah hotel, semalam.
Read rest of entry

"DATUK T" TELAH DIKENALPASTI ? YB Ini Kenal 110%

Amat memeranjatkan dengan pengakuan berani pengkhianat PKR iaitu YB Zulkifli Noordin dengan mengakui bahawa 110% pelakon seks itu adalah Anwar. Jika dia pasti itu Anwar ini bermakna beliau kenal "Datuk T" itu siapa? Mustahil YB Zul boleh percaya lebih 110% jika beliau tidak kenal peribadi "Datuk T"? Apakah ada kaitan dan pakatan YB Zul dan "Datuk T"? Jika tidak kenapa beliau melangkaui kuasa Polis dan Mahkamah untuk membuktikan siapakah pelakon sebenar?

Yang menjadi persoalannya rakaman video pun belum disahkan, pelakon pun belum dipastikan siapa gerangannya tetapi YB Zul yang telah jadi pengkhianat ini secara terbuka menuduh bahawa itu adalah Anwar. Manusia apakah YB Zul ini? Dimana sifat persahabatan sesama insan beliau? Mana pula integriti beliau sebagai seorang peguam  yang tahu setiap tuduhan mestilah disandarkan dengan bukti yang sah? Adakah beliau seorang manusia yang waras ketika ini? Menjadi persoalan kenapa beliau jadi begitu?

Para pemimpin Umno pun amat berhati-hati untuk menuduh Anwar sebagai pelakon seks tersebut malahan wartawan yang telah menonoton tayangan video itu di Carcosa Hotel pun masih meragui kelibat pelakon itu adalah Anwar kerana sehingga setakat ini tiada seorang wartawan pun yang mengakui secara terbuka seperti pengkhianat YB Zul.

Yang peliknya beliau percaya lebih dari 100% dan ini menandakan kepercayaan membuta tuli seorang peguam terhadap suatu tuduhan zina yang pastinya memerlukan saksi dan bukti yang amat payah untuk dipenuhi. Beliau lupa atau buat-buat lupa atau mata hati beliau telah ditutup dengan dendam kesumat pada Anwar?

Cuba anda perhalusi kenyataan akhbar dalam Utusan hari ini  yang nyata menunjukkan dendam kesumat beliau pada Anwar. Ahli Parlimen Kulim Bandar-Baharu, Zulkifli Noordin mendakwa beliau yakin lelaki yang terlibat di dalam video seks dengan pelacur dipercayai dari China yang didedahkan ‘Datuk T’ sebagai pemimpin pembangkang yang terlibat dengan banyak kontroversi sebelum ini.

Meskipun enggan memberi jawapan sama ada sudah menonton video itu, beliau berkata, adalah 110 peratus jelas bahawa pemimpin pembangkang itu merupakan lelaki yang terlibat dalam video berkenaan.

“Orangnya jelas dan kita semua tahu siapa dia. Tiada dolak-dalih lagi dan saya berani mengesahkan bahawa itu memang dia.

“Saya percaya dia ada penyakit dan ini perlu diubati segera. Kalau tidak ia bukan saja merosakkan diri, malah keluarga dan negara kerana dia selalu menonjolkan diri sebagai orang yang warak dengan memetik ayat-ayat al-Quran membuatkan ramai pihak termasuk yang ‘kuat agama’ terpedaya,” katanya kepada pemberita di lobi Parlimen hari ini.

Jika YB Zul yakin 110% bahawa pelakon tersebut adalah Anwar maka sudah semestinya juga beliau akan tahu dan memang mengenali "Datuk T". Keyakinan ini berdasarkan bahawa beliau percayai sebulat-bulatnya 110% cerita seks tersebut maka 110% juga akan percaya kepada "Datuk T". Jika beliau tidak mengenali "Datuk T" mana mungkin beliau boleh percaya melebihi angka 100%. Eloklah semua rakyat menelefon YB Zul untuk mengetahui siapakah "Datuk T"?


Read rest of entry

Monday, 21 March 2011

Kata Najib "Walau apapun yang terjadi....Putrajaya mesti kita pertahankan". DNA dan Video Lucah?

Skandal video lucah yang dianjurkan “Datuk T’ menyergah landskap politik negara dengan warna kejahatan tanpa batasan. Pihak Polis tidak berbuat apa-apa untuk menangkap penganjur video seks lucah sebab tiada laporan dibuat? Masuk akal ke alasan Polis ini? Datuk T masih bebas mengugut ketua pembangkang untuk meletakkan semua jawatan, tiada pun disergah atau ditangkap Polis. Hotel lima bintang yang menjadi tempat berlangsungnya kegiatan haram tidak pun dikunjungi Polis.
Siapa Datuk T? Bagaimana hotel lima bitang yang terkenal boleh memberikan keizinan kpada Datuk T membuat tayangan video lucah yang semestinya sebagai suatu kesalahan dalam undang-undang negara? Media perlu manyangkan juga muka Datuk T, adakah ianya betul-betul manusia ataub bayangan hitam dari Mongolia? Dan bagi hotel-hotel seluruhMalaysia, selepas ini semua pengurusan hotel boleh membuat tayangan lucah untuk menarik pelanggan datang menginap agaknya.
Orang yang dituduh iaitu Ketua umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan keras menafikan yang beliau adalah lelaki dalam video seks yang didedahkan pagi ini. Dia menyifatkan dakwaan itu sebagai "pembohongan" yang diselaras oleh mereka di peringkat kuasa tertinggi.

Pada masa itu video dikatakan dirakamkan, Anwar berkata beliau berada di rumah bersama kakitangannya, isterinya Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, anak-anak dan cucu-cucu.

Katanya, beliau telah mengemaskini Twitternya pada masa itu, yang akan membuktikan yang beliau bukan lelaki dalam video tersebut.

Sambil tersenyum Anwar berkata, lelaki dalam video itu "berperut buncit" berbanding dengan perutnya.

"Cuma perut orang itu jauh lebih buncit daripada perut saya," katanya.

Anwar turut berdiri untuk membolehkan jurufoto mengambil gambar perutnya.

Bercakap dalam sidang media petang ini, beliau menyifatkan dakwaan dakwaan tersebut sebagai "fitnah jahat terbaru dalam bentuk video."
Dengan itu apalagi yang Polis tunggu, siasatlah segera sebab semuanya sudah jelas, siapa penganjur dan di mana ditayangkan dan siapa yang menonton wajib ditangkap atas kesalahan menyaksikan pertunjukan lucah. Kenapa didiamkan?
Cerita Datuk T bagaimana beliau memperolehi video tersebut semacam skrip yang telah disediakan oleh pihak tertentu. Kenapa baru sekarang beliau hendak tayang? Sebabnya bila isu DNA tidak akan menjahanamkan Anwar di Mahkamah maka pelan seterusnya mesti dilakukan agar Anwar didapai bersalah. Mereka akan berbuat apa sahaja untuk menghalang kebangkitan Anwar ke Putrajaya, Anwar perlu ditahan serta ditewaskan dengan apa cara sekalipun.
Mari kita lihat ucapan Najib semasa merasmikan Perhimpunan Agong Umno kali ke 10 pada tahun lepas. Adakah ucapan ini ada kaitan dengan isu DNA dan skandal video seks ini, sama-samalah anda analisis dengan mata yang celik. Apa kata Najib;
..." Maka, kepada semua saya berpesan, kepada semua saya beri pedoman, janganlah kita terpalit damak beracun sandiwara lawan yang hanya menempah alam kegagalan. Berpasaklah kepada parti UMNO. Bertetaplah kepada panji-panji Barisan Nasional. Walau berkecai tulang dan juga badan, walau bercerai jasad dari nyawa. Saudara dan saudari, walau apa pun yang terjadi, Putrajaya mesti kita pertahankan!
Demi Islam, Demi Melayu dan Demi Malaysia.
Bersamalah Mendaya Bangsa, Meneraju Kemakmuran.
Dengan lafaz Bismillahirrahmanirrahim, saya merasmikan Perhimpunan Agung UMNO kali ke-61, tahun 2010.
PAS telah mengeluarkan kenyataan supaya Polis menyiasat segera semua pihak yang terlibat dengan penganjuran video lucah ini. Pihak polis mestilah tangkas untuk menyekat kepalsuan dan fitnah jahat terus merebak tanpa bukti yang sahih. Itu pun jika Polis masih lagi berkhidmat untuk negera bukan untuk Umno. Rakyat berharap pihak Polis segera lakukan siastan. Tegakkan keadilan untuk semua rakyat Malaysia.
Kini rasionaliti tidak lagi menjadi pertimbangan pelaku politik negara, isu skandal video lucah ini sebenarnya menjerumuskan situasi semasa politik negara berundur ke arah belakang,sifat perpaduan dalam politik tidak dihiraukan lagi oleh pelaku polittk. Nilai politik negara semakin terhakis dengan rentetan peristiwa skandal yang melibatkan maruah dan integriti pemimpin negara walaupun belum disahkan sama ada ianya mempunyai nilai kebenaran ataupun sekadar fitnah semata-mata.
Adakah rakyat suka untuk mendegar isu-isu sensasi setiap hari tanpa memikirkan kewajaran isu lain yang lebih penting. Wujudnya isu video lucah ini telah menenggelamkan isu rakyat seperti kenaikan harga ayam, petrol dan makanan yang lain. Isu negara seperti keborosanisteri PM, penyelewengan di Sarawak menjadi tidak penting kini. Yang penting Anwar perlu dihapuskan dari persada dari politik negara sesuai dengan ucapan PM di atas tadi.
Read rest of entry

HINANYA POLITIK MALAYSIA? Selepas DNA kANTOL Kini Video Seks...

Selepas isu DNA gagal meyakinkan mahkamah untuk menjatuhkan hukum pada Anwar kini pihak tertentu yang diketuai "Datuk T" menayangkan pula video seks pemimpin utama pembangkang yang dikatakan mirip Ketua Pembangkang kepada wartawan media. Kenapa ditayangkan kepada wartawan? Kenapa tidak dibuat laporan Polis? Kenapa tidak dilaporkan kepada Jabatan Forensik? Konspirasi menjatuhkan Anwar semakin hebat tanpa had dan batas.


Lembaran politik Malaysia kini menjunam ke arah kedurjanaan akibat tingkah laku manusia yang tidak mengenal erti batas dan susila dalam arena politik yang bertamadun. Siapa dalang disebalik penyangan video ini? Kenapa polis tidak menangkap Datuk T kerana menayangkan video lucah kepada wartawan? Kenapa Polis berdiam diri?


Read rest of entry

DEMONTRASI "BERUK JALANAN" ISU DNA ANWAR BERNIAT JAHAT

Konspirasi terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim memasuki episod baru yang dirancang secara tersusun oleh baruah dalam Umno. Siri-siri demontrasi yang dilakukan oleh Umno dan NGO yang pro Umno sememangnya telah dirancang bersempena dengan pembubaran DUN Sarawak semata-mata bertujuan untuk memburukkan nama Anwar sekaligus menjejaskan imej Pakatan Rakyat dalam suasana kempen di Sarawak. Orang umno kini semakin ramai menjadi "beruk dijalanan" iaitu istilah yang diberikan oleh KJ semasa menyelar demontrasi rakyat suatu ketika dulu. Orang Umno kini suka macam pesta menjadi beruk jalanan setiap hari termasuklah Perkasa yang menjadi kuda tunggangan Umno.
Read rest of entry

RM2.4 Billion DIHULUR UNTUK KELANTAN. Negeri Umno Dapat Apa?

Ribut tidak taufan pun tidak tiba-tiba RM2.4. billion diterima oleh Kelantan dalam saat ekonomi negara mengalami kekangan. Itulah untungnya negeri yang dikuasai PAS di Kelantan, duit kerajaan negeri dapat, duit dari Kerajaan Persekutuan pun dapat. Memang rakyat Kelantan cerdik dalam bab politik ini. Tak kira saiapa bagi Tok Pa ke, Awang Adek ke sebab itu semua bukan duit mak bapak mereka, semuanya duit rakyat Malaysia.

Walaupun duit sebanyak itu mungkin berlaku penyelewengan namun biarlah mereka yang bertanggungjawab menanggung segala perbuatan mereka jika melakukan demikian. Yang penting pembangunan di Kelantan terus disalurkan kerana itu hak mereka bukan duit makbapak Umno punya.

Semalam, Kerajaan Persekutuan memperuntukkan sebanyak RM2.4 bilion bagi fasa pertama Rancangan Malaysia Ke-10 (RMK-10) untuk pembangunan Kelantan.

Menurutnya, ketika ini pihaknya sedang menyenaraikan projek-projek untuk fasa kedua sebelum dihantar ke Unit Perancang Ekonomi (EPU) bagi mendapatkan peruntukan.

“Projek-projek ini dilaksana bagi memberikan kemudahan kepada rakyat di negeri ini terutama dari aspek infrastruktur kerana masih banyak lagi yang diperlukan oleh rakyat Kelantan,” katanya kepada pemberita selepas Mesyuarat Majlis Tindakan Persekutuan Kelantan di sini hari ini.

Duit RM2.4 billion diumumkan oleh Tok Pa tapi rakyat Kelantan tahu beliau sebagai tukang umum sahaja kerana semua itu adalah duit rakyat. Maka rakyat Kelantan adalah manusia yang ceridk dalam bab poltik. Bagi duit ambil, bagi gula kacau, bagi kain pakai, bila undi pangkah bulan menjadi panudan berguna untuk semua rakyat Kelantan .

Peruntukan itu bagi melaksanakan 426 projek baru di negeri itu termasuk penambahbaikan kemudahan dan infrastruktur.
Read rest of entry

Sunday, 20 March 2011

TAIB TAKKAN UNDUR ? Kecuali Adun-Adun BN Menjadi Berani Seperti Muhyiddin Mendesak Pak Lah Letak Jawatan

KM Menteri Sarawak Tan Sri Abdul Taib Mahmud tidak akan mengosongkan jawatan KM selagi ia hidup dan selagi belum dapat mencari pengganti selamat bagi kerusi KM Sarawak. Adun-Adun BN Sarawak perlu berani macam Muhyiddin  menjatuhkan Pak Lah untuk Najib jadi PM sebagai panduan mereka bagi mendesak Taib berundur segera. 

Bayangkanlah setelah 30 tahun menjadi KM namun beliau masih gagal menyediakan pelapis kepimpinan Sarawak? Ini muslihat bijak Taib kerana semua pemimpin BN Sarawak menjadi penakut di zaman beliau. Walaupun beliau bersedia membubarkan DUN Sarawak esok dan satu pilihanraya perlu diadakan dalam tempoh 60 hari dan telah berjanji di beberapa tempat di Sarawak untuk berundur namun kata-kata beliau masih tergantung dan tiada siapa dikalangan pemimpin BN di Sarawak yang berani menggesa beliau berundur segera hatta menyuruh beliau beliau menetapkan tarikh persaraannya, pasti semua  kecut perut terhadap Taib. 


Jika dimbas sejarah Taib di Sarawak sudah berapa ramai pemimpin yang tidak sebulu dengan beliau dikuburkan dari politik Sarawak dan selama 30 tahun menguasai Sarawak tidak ada seorang pemimpin pun yang berani menidakkan apa jua keputusan Taib. Mereka menjadi "yesman" sampai hari ini. Kita tak perlukan lagi pemimpin yang penakut dan bacul, kita perlukan pemimpin yang berani dikalangan rakyat. Nyatalah sindrom penakut telah menjarah dalam diri setiap pemimpin BN Sarawak yang dikuasai Taib.

Adakah anda pasti Taib akan berundur segera? Cuba anda perhalusi kata-kata Taib semalam, ketika program Sejiwa Senada di Serian, Abdul Taib buat kali ketiga tahun ini menyuarakan hasratnya untuk berundur selepas di Mukah dan di Betong sebelum ini. Namun, masih ramai, khususnya pembangkang sukar mempercayainya sehingga beliau melakukannya atau sekurang-kurangnya menamakan penggantinya.

“Saya sudah tua dan akan berundur, tetapi saya tidak mahu cita-cita (membangunkan rakyat dan negeri) mati mengikut saya. Saya telah mendidik banyak pemimpin. Saya dan adik saya Jabu (Timbalan Ketua Ketua Menteri, Alfred Jabu)... bila kami pergi nanti siapa yang akan ganti dan teruskan.

“Saya akan mengetuai pilihan raya bagi memastikan kelicinannya dan selepas itu pemimpin yang kita bentuk akan bersatu menjadi kumpulan yang komprehensif dan inklusif untuk semua kaum supaya tiada seorang pun yang ketinggalan. Yang berundur akan sokong yang baru,” katanya di depan kira-kira 10,000 orang yang menghadiri program di Serian itu.

Pada sidang akhbar bersama Najib, beliau sekali lagi mengulangi mengenai peralihan kuasa, termasuk harapannya untuk berbuat demikian dalam tempoh separuh penggal DUN akan datang.

KENAPA TAIB TIDAK AKAN BERUNDUR?

Pertama, Taib pasti akan bertanding lagi membuktikan dia masih mahu menjadi KM dan ADUN.

Keduanya, dia pula akan jadi Pengarah Jentera Pilihanraya BN Sarawak bermakna beliau pasti mengumpul kekuatan beliau semula.

Ketiga, beliau akan dilantik semula menjadi KM Sarawak semula selepas pilihanraya dngan alasan mengukuhkan negeri dan menyediakan bakal pengganti beliau.

Keempat, beliau berjanji akan mencari pengganti dalam tempoh dua tahun tapi pasti beliau akan terus juga menguasai kerusi panas KM kerana semua Adun-Adun Sarawak jenis yang penakut. 

Mari kita lihat nama-nama yang pernah disebut bakal menjadi KM Sarawak, semuanya menjadi mimpi indah Taib. Banyak nama sudah disebutkan sejak kali pertama beliau menyuarakan hasrat mahu berundur 18 tahun lalu. Antaranya, Datuk Seri Effendi Nawawi, Tan Sri Adenan Satem, Datuk Amar Abang Johari Openg dan yang terbaru Datuk Amar Awang Tengah Ali Hassan.

Pelbagai spekulasi dan ramalan dibuat. Effendi dan Adenan yang pernah menjadi menteri Pusat dikatakan sengaja dihantar ke Kabinet Persekutuan bagi dilatih menjadi Ketua Menteri. Namun Effendi kemudian dilaporkan bersara daripada politik. Adenan yang kemudian tidak dipilih semula sebagai menteri Pusat dikatakan mahu dilantik sebagai Ketua Menteri menggantikan Abdul Taib, tetapi tidak menjadi realiti.

Kali ini, nama Adenan, Abang Johari dan Awang Tengah muncul kembali. Semua mereka memegang jawatan penting dalam Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB). Yang paling kanan ialah Abang Johari sebagai Timbalan Presiden II; Awang Tengah, Naib Presiden Kanan I, manakala Adenan pula Ketua Penerangan.

Ramai yang meramalkan, calon Ketua Menteri kelima Sarawak adalah di kalangan mereka bertiga, walaupun ada yang tidak menolak kemungkinan Effendi menjadi pilihan jika beliau bertanding pilihan raya kali ini. Namun, dua nama yang paling disebut-sebut ialah Abang Johari dan Awang Tengah. Pilihan mungkin bukan di tangan Abdul Taib sepenuhnya kerana yang lebih penting ialah kesepaduan dan kesatuan di kalangan anggota BN, iaitu PBB, Parti Rakyat Bersatu Sarawak (SUPP), Parti Rakyat Sarawak (PRS) dan Parti Demokratik Progresif Sarawak (SPDP).



TAIB BOLEH MELEPASKAN JAWATAN KM?

Taib akan bohong lagi dan kekal menjadi KM Sarawak kecuali berlaku dua perkara berikut :

Pertama, semua Adun BN berani mendesak Taib undur diri segera secara terhormat atau paksaan sepertimana TPM Muhyiddin mendesak Pak Lah mengosongkan kerusi Perdana Menteri suatu ketika dulu untuk diambilalih oleh Najib itupun jika BN masih menguasai majoriti kemenangan DUN Sarawak.

Kedua, rakyat Sarawak yang semakin cerdik memberikan kemenangan kepada semua calon Pakatan Rakyat sehingga boleh menguasasi majoriti DUN Sarawak dan secara automatik pasti Taib akan tersingkir jatuh ditampuk kekuasaannya selama hampir 30 tahun menjarah hasil bumi Sarawak.

Rakyat Sarawak sendiri yang perlu menyelamatkan bumi kenyalang dikembalikan kuasa kepada suara rakyat. Jangan biarkan anda dijajh lagi oleh Taib dan BN. Mereka kaya-raya atas kejahatan mereka merompak hasil khazanah negeri. Berubahlah sekarang selamatkan malaysia.




Read rest of entry

NAJIB AJAK MUHYIDDIN SERAH DNA? MUHYIDDIN AKAN DIPERANGKAP KE SUNGAI BULOH

PM Najib menjadi semakin berani untuk bersedia menyerahkan DNA beliau semata-mata untuk menarik hati pengundi di Sarawak semalam. Entah apa Najib mimpikan tiba-tiba sahaja berani menyahut cabaran Anwar. Najib pasti berbohong? Bila balik ke Putrajaya nada beliau pasti akan berubah, tak percayalah tunggulah beliau kembali ke JPM nanti.

Beliau juga meminta TPM Muhyiddin serahkan DNA juga, bimbang nanti DNA beliau akan ditukar menjadi DNA Muhyiddin dan tak pasal-pasal Muhyiddin jadi kambing hitam. Muhyiddin pasti takut nak serahkan DNA bersama tarikh dan masa dengan serahan DNA Najib. Muhyiddin boleh dijadikan kambing hitam Najib. Bersediakah Muhyiddin merempat dalam penjara seperti sejarah TPM sebelum ini? Yang pasti semua TPM tak sempat jadi PM kecuali Najib. Kalau Muhyiddin nak selamat serahkan DNA anda pada tarikh yang berlainan dengan Najib?

Apa yang telah Najib ucapkan semasa berada dalam suasanan kempen di Serian Sarawak semalam, Datuk Seri Najib Tun Razak menegaskan beliau bukannya seperti Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang gentar untuk menyerahkan sampel asid deoksiribonukleik (DNA) walaupun ia bertujuan menegakkan kebenaran.



Menurut Perdana Menteri, tiada apa yang perlu ditakutkan untuk menyerahkan sampel tersebut jika seseorang itu berada di pihak yang benar.

"Kalau nak DNA saya, saya boleh bagi DNA, tiada masalah... (Timbalan Perdana Menteri) Tan Sri Muhyiddin pun kata takut apa kalau tak salah.

"Kalau Parti Keadilan Rakyat (PKR) nak tegakkan keadilan, bagilah DNA (milik Anwar), selagi tak bagi DNA orang akan tertanya-tanya dalam kepala, orang Serian pun nak tahu siapa lelaki 'Y', semua orang nak tahu," katanya sewaktu berucap pada majlis perasmian Program Sejiwa Senada Bahagian Samarahan, semalam.

Bolehkan Najib meminta juga Razak Baginda menyerahkan sampel DNA? Jika sudah ada dua sampel yang sangat penting itu iaitu DNA Najib dan DNA Razak Baginda maka bolehlah dibawa ke Mongolia untuk dipadankan dengan anak Altantunya di sana. Adakah Najib sanggup? Adakah Najib boleh kotakan apa  yang diucapkan semalam di Sarawak?

Ayuh Najib jangan berdolak-dalik, jika berani serahkan segera DNA anda dan Razak Baginda secepat mungkin.


Read rest of entry

Popular Posts

 
There was an error in this gadget

About Me

tukartayarbaru
BERIKHTIAR DAN MENDOAKAN KESEMBUHAN SEMUA
View my complete profile

tukartayarbaru

tukartayarbaru

Malaysiakini

Harakah

Utusan Online

Kosmo Online