www.tukartayarbaru.blogspot.com : Email. tukartayarbaru@gmail.com

Tuesday 12 April 2011

TERKINI SARAWAK : ORANG IBAN PUN BENCI BN DAN TAIB. Peluang PR Semakin Cerah


Tsunami politik menolak Taibdan BN kini telah membara ke  rumah panjang. Orang Iban pun sudah  pandai memperlekehkan Taib dan BN. Mereka sudah tahu kegagalan BN memajukan kaum mereka maka sebab itulah kaum Iban akan mengundi PR 16hbApril ini. Kaum Iban pun mahu menjadi lebih cerdik dari orang Umno yang sentiasa bodoh itu.

Bayangkanlah dengan jumlah penduduk Iban di sesebuah kampung melebihi 5,000 orang tetapi hanya ada seorang Penghulu je yang dilantik. Inilah penindasan BN terhadap kaum Iban maka sudah sampai masanya mereka menghukum kelalaian Tab dan BN kali ini.

Sokongan kaum Iban  terbukti melalui kempen lawatan calon-calon PAS di kediaman mereka. Saksikan muka ceria kaum Iban terhadap calon PAS.


KOTA SAMARAHAN, calon PAS Muara Tuang, Noraini Hamzah (Kak Ani) diberi sambutan luar biasa oleh masyarakat Iban ketika berkempen di Kampung Merang Lama dan Merang Baru dalam daerah mengundi Semarang, di sini Ahad lalu.
 tersebut.
Lebih 150 orang penduduk tempatan berkumpul di perkarangan rumah bekas Ketua Pemuda PBB, Empawi Anak Adang yang telah meninggalkan parti tersebut hujung tahun lalu.

Kak Ani, ketika menyampaikan ucapan ringkasnya mengucapkan terima kasih kepada sokongan semua penduduk yang meraikan kehadirannya.

Beliau menyeru para pengundi supaya mengundi PAS pada hari pengundian 16 April depan untuk membuat  'satu perubahan'.

"Saya minta semua undilah PAS, kita buat perubahan, sudah lama kerajaan BN memerintah kitak, sudah 30 tahun, (tetapi) tidak ada apa-apa perubahan, air tidak ada, apa pun tiada.

"Saya harap dapat mengundi PAS,  kita mau perubahan,"katanya.

Beliau yang ditemui selepas majlis tersebut berkata, sekiranya diberi mandat dan menang dalam pilihanraya negeri Sarawak, beliau akan berjuang menuntut hak rakyat terutama keperluan air yang dihadapi oleh penduduk kampung tersebut.

Turut hadir adalah Ahli Jawatankuasa PAS Pusat Datuk Abu Bakar Chik dan Timbalan Pengarah Pilihanraya PAS Pusat, Haji Mohd Abdul Wahid Endut yang juga Ahli Parlimen Kuala Terengganu.

http://www.harakahdaily.net/

2 comments:

Moustache on 21 April 2013 at 00:10 said...

PAS BALIK MAJORITI TELUR MANOK DARI SATAWAK.DUA BIJI SETIAP SEORANG.

Moustache on 21 April 2013 at 00:31 said...

PEmbangkang suka menjatuhkan diri dengan video supaya rakyat menaikan mereka. Saya tak menolak kemungkinan setiap calon ada video tersendiri.Itulah yang paling berkesan untuk mengalahkan lawan. tak perlu berkempen ke hulu ke hilir ke timur ke barat.Siang malam untuk menghasut rakyat.

Post a Comment

Popular Posts

 

About Me

tukartayarbaru
BERIKHTIAR DAN MENDOAKAN KESEMBUHAN SEMUA
View my complete profile

tukartayarbaru

tukartayarbaru

Malaysiakini

Harakah

Utusan Online

Kosmo Online