www.tukartayarbaru.blogspot.com : Email. tukartayarbaru@gmail.com

Thursday 14 April 2011

SIAPA SIHIR RPK? SIAPA UPAH BUNUH ALTANTUNYA? Sila Jawab....

RPK semacam disihir oleh seseorang untuk menafikan kandungan Akaun Bersumpah sebelum ini. Lupakanlah RPK ni, rakyat nak tahu siapa yang upah dua orang Polis untuk membunuh Altantunya sehingga berkecai tulang-belulang menggunakan bom C4? Polis pun ambil upah bunuh orang ke? Yang inni PDRM kena jawab lah. 

Kalau bukan Razak Baginda siapa lagi? Yang peliknya kedua-dua Polis ni tak kenal pun Altantunya, jadi tiada sebab mereka nak bunuh Altantunya. Mereka boleh menjadi pembunuh jika diupah. Persoalannya siapa yang mengupah? Siapa yang jadi orang tengah? Razak Baginda sebagai orang tengah? Jika begitu siapa yang memberi upah? PDRM begitu payah nak cari siapa pembunuh sebnar Altantunya, Kenapa?

Bernama: Pengendali laman web , Raja Petra Kamaruddin yang menghilangkan diri sejak sekian lama, malam ini muncul dengan pengakuan bahawa beliau tidak pernah menuduh Datuk Seri Najib Tun Razak dan isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor terlibat dalam kes pembunuhan wanita Mongolia, Altantuya  Shaariibuu.

Sebaliknya Raja Petra menegaskan, beliau berbuat demikian kerana didesak dan dipengaruhi oleh beberapa individu yang tidak mahu melihat Najib menerajui kepimpinan negara sebagai Perdana Menteri apabila Tun Abdullah Ahmad Badawi meletak jawatan.

Dalam temu bual eksklusif dengan Pengarang Kumpulan TV3, Datuk Ashraf Abdullah di Perth, Australia baru-baru ini, Raja Petra turut memberitahu Akuan Bersumpah (SD) yang beliau buat pada 18 Jun 2008 hanyalah bersandarkan maklumat yang diperolehi daripada beberapa individu.

Katanya, beliau menerima maklumat daripada individu-individu itu kononnya isteri Perdana Menteri berada di tempat kejadian semasa Altantuya dibunuh.

“Dalam SD saya, saya bercerita bahawa orang ini telah beritahu dan biarlah orang ini yang datang dan bercerita.

“Pihak berkuasa perlu siasat dan panggil mereka ini. Itu yang saya tulis dalam SD. Saya sendiri tidak timbulkan apa-apa tuduhan. Saya tidak kata yang saya tahu isteri Timbalan Perdana Menteri (ketika itu) ada di tempat kejadian.

“Saya tidak cakap, saya tidak buat tuduhan seperti itu. Yang saya kata ada orang yang bercerita tetapi bergantung kepada pihak berkuasalah untuk menyiasat perkara ini dengan lebih lanjut lagi. Saya sebut nama-nama mereka semasa siasatan polis,” tegasnya.

Raja Petra, 60, menghilangkan diri selepas dua waran tangkap dikeluarkan terhadapnya kerana gagal hadir ke mahkamah pada 23 April dan 23 Mei 2009 bagi perbicaraan menerbitkan artikel berbaur hasutan dan memfitnah Rosmah.

Benarkah ini RPK yang sebenar atau dia telah disihir oleh seseorang? Kenapa dia berpuusing 360 darjah di saat-saat genting BN yang nazak di Sarawak? Isu video tak jalan maka RPK digunakan untuk menyihir pengundi Sarawak. Sungguah lawak antarabangsa.



0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

 

About Me

tukartayarbaru
BERIKHTIAR DAN MENDOAKAN KESEMBUHAN SEMUA
View my complete profile

tukartayarbaru

tukartayarbaru

Malaysiakini

Harakah

Utusan Online

Kosmo Online