www.tukartayarbaru.blogspot.com : Email. tukartayarbaru@gmail.com

Friday 15 April 2011

NAJIB ARAH SINGKIR TAIB SEORANG SAHAJA. "JANGAN KERANA NYAMUK SEEKOR KELAMBU DIBAKAR"

MIRI 14 April - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menasihatkan rakyat Sarawak supaya tidak memperjudikan diri dan masa depan mereka dengan memilih pakatan pembangkang pada pilihan raya negeri ke-10 Sabtu ini.

Tegas beliau, dengan cuma sehari sahaja tempoh berkempen esok, impian rakyat Sarawak untuk melihat negeri mereka terus dibangunkan oleh Barisan Nasional (BN) tidak harus dipersia-siakan dengan membuat pilihan bijak memberi semula mandat kepada kepimpinan negeri sedia ada.

"Saya berkeyakinan penuh BN akan membentuk semula kerajaan negeri Sabtu ini tetapi kita memerlukan sokongan yang padu pada hari pengundian nanti.

"Saya tidak kata BN sempurna tetapi kita akan cuba menjadi yang lebih baik serta memperbaiki kesilapan yang ada dengan dalam dua tahun ini sahaja negara telah menunjukkan peningkatan ekonomi.

"Tentang peralihan kepimpinan negeri (Sarawak), saya sendiri akan pastikan berlaku proses transisi itu. Justeru, jangan emosional dan jangan kerana 'nyamuk seekor, kelambu dibakar', ini (pilihan raya negeri) soal masa depan Sarawak yang lebih besar," katanya.

Beliau berkata demikian pada Majlis Pemimpin Bersama Rakyat yang dihadiri lebih 5,000 orang di Jalan North Yu Seng di sini malam ini. http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=0415&pub=Utusan_Malaysia&sec=Muka_Hadapan&pg=mh_01.htm

P/S. Tinggag 24 jam lagi, Najib semakin tertekan sehingga terpaksa menyindi Taib yang masih tidak mahu mengumumkan tarikh sebenar beliau nak lepaskan jawatan KM Sarawak. Najib kata Taib macam nyamuk. Semua orang memang bencikan nyamuk lebih-lebih lagi nyamuk aedes. Jika Taib dari keturunan nyamuk aedes lagi besarlah kebencian rakyat kepada beliau. Najib pun benci Taib, tak percayalah tanyalah sang nyamuk.

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

 

About Me

tukartayarbaru
BERIKHTIAR DAN MENDOAKAN KESEMBUHAN SEMUA
View my complete profile

tukartayarbaru

tukartayarbaru

Malaysiakini

Harakah

Utusan Online

Kosmo Online