www.tukartayarbaru.blogspot.com : Email. tukartayarbaru@gmail.com

Sunday 1 May 2011

UMNO DAN BN PUNCA BUDAYA RASIS. MAHATHIR SUDAH LUPA KE?

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad berkata, pihak yang menuduhnya dan akhbar Utusan Malaysia sebagai perkauman merupakan rasis yang sebenar.

Katanya, adalah suatu kenyataan ketika ini orang Melayu tidak boleh mengeluarkan sesuatu pernyataan untuk mempertahankan hak mereka kerana takut dituduh sebagai rasis.

"Itu kenyataan, kalau saya tulis sedikit dalam blog mempertahankan kedudukan orang Melayu, saya dituduh rasis, jadi tak boleh pertahan. Tetapi kalau dia tuntut supaya dihapuskan hak orang Melayu, itu tak rasis," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas menyampaikan ucaptama pada Perhimpunan Melayu Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) di Stadium Sultan Abdul Halim, Suka Menanti di sini hari ini.

Dr. Mahathir berkata, jika beliau dituduh sebagai rasis maka orang yang menuduh itu juga adalah rasis kerana membuat pelbagai tuntutan rasis.

"Dia tuntut itu dan tuntut ini walaupun orang Melayu tak ramai yang pergi ke universiti. Kalau kita tengok universiti swasta, boleh kata tidak ada Melayu, tetapi mereka nak ambil juga tempat orang Melayu yang kita sediakan dalam universiti kerajaan.

"Itu semua tuntutan secara rasis," katanya

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

 

About Me

tukartayarbaru
BERIKHTIAR DAN MENDOAKAN KESEMBUHAN SEMUA
View my complete profile

tukartayarbaru

tukartayarbaru

Malaysiakini

Harakah

Utusan Online

Kosmo Online