www.tukartayarbaru.blogspot.com : Email. tukartayarbaru@gmail.com

Wednesday 4 May 2011

CHEGU BARD KELUAR PKR?

 


Blogger Cucumatkilau menulis dalam blognya bahawa kemungkinan Cikgu Bard akan keluar dari PKR jika tuntutan beliau terhadap parti itu berkenaan isu pemilihan baru-baru ini tidak diselesaikan. Cikgu Bard yang memberikan masa untuk pimpinan PKR menyelesaikan isu tersebut kecewa kerana sampai sekarang tiada jalan penyelesaian.

Kita hormati keputusan Cikgu Bard jika ingin keluar parti. Itu hak individu. Namun kita tidak boleh terima jika Cikgu Bard keluar PKR dan menyertai parti-parti diluar dari PKR seperti Umno atau Parti KITA. Bagi kita selain PKR beliau boleh untuk memilih Parti Islam SeMalaysia (PAS) atau Parti Tindakan Demokratik (DAP).

Kita yakin PAS atau DAP sentiasa membuka pintu kepada aktivis seperti Cikgu Bard untuk bersama berjuang menentang kezaliman dan kebejatan ciptaan Umno/BN. Tidak ada ertinya jika Cikgu Bard keluar dari PKR tetapi selepas itu masuk Umno yang jelas menzalimi rakyat, terlibat dengan politik jijik/porno dan sebagainya.

PKR sebagai sebuah parti yang matang dan terbuka sudah pasti tidak 'ambil hati' jika Cikgu Bard menyertai PAS atau DAP sebagaimana mereka boleh menerima keputusan YB Saari Sungip, Haji Anuar Tahir, Dr Hamzah Awang dan lain-lain pimpinan PKR (dulunya PKN) yang menyertai PAS selepas keluar dari PKR atau dulunya Parti KeADILan Nasional (PKN).

Kepada Cikgu Bard berfikirlah secara waras jangan ikutkan nafsu ....................jangan termakan dengan pujukan dan habuan yang mungkin dihidangkan oleh Umno/BN
 
http://www.mutaligat.blogspot.com/
 

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

 

About Me

tukartayarbaru
BERIKHTIAR DAN MENDOAKAN KESEMBUHAN SEMUA
View my complete profile

tukartayarbaru

tukartayarbaru

Malaysiakini

Harakah

Utusan Online

Kosmo Online