www.tukartayarbaru.blogspot.com : Email. tukartayarbaru@gmail.com

Wednesday, 27 April 2011

AHMAD MASLAN PENIPU BESAR,HAPUSKAN RASUAH DAN KRONISME DALAM UMNO JIKA NAK UNDI CINA KEMBALI

Ahmad Maslan membohong lagi, dia ni nama je Ketua Penerangan Umno tapi suka membohong. Kalau bab Felda lagi kuat membelit para peneroka. Ahmad kata sokongan Cina akan kembali kepada BN dalam PRU13 terutamanya di Pulau Pinang, tapi orang penting Gerakan yang menjadi calon Cina BN kata sebaliknya. Memang kaki pembohong si Ahmad Maslan ni. Dengan Mazlan Aliman pun bohong, janji nak debat ubah ke dialog, dasar bukan ank jantan jawa Pontian ni.

Gerakan beri amaran kat Umno dan Ahmad Maslan, jika mahukan undi orang Cina di Pulau Pinang atau kumpulan minoriti yang lain adalah dengan melayan mereka dengan cara hormat.

Menurut ketua biro undang-undang dan hak asasi manusia Gerakan Pulau Pinang Baljit Singh, masyarakat Cina tidak akan kembali ke BN hanya kerana kerajaan membekalkan mereka dengan 'kemudahan kelas pertama'.

"Henti labelkan kami sebagai pendatang, kaki botol, mata sepet, pelacur, tidak tahu berterima kasih dan pelbagai label yang lain.,” katanya,

"Apa yang kami perlukan adalah pemimpin yang rendah diri dan bukannya pemimpin bongkak.”

Dalam laporan Bernama semalam, Ahmad berkata Umno yakin masyarakat Cina di seluruh negara terutama di Pulau Pinang akan kembali menyokong BN dan terus mengukuhkan kedudukan parti itu sebagai parti pemerintah di Malaysia.

Katanya, walaupun sokongan daripada masyarakat Cina ketika ini dilihat merosot, beliau yakin perkara itu tidak akan berpanjangan.

Baljit juga berkata kerajaan mesti serius menangani gejala rasuah dan kronisme jika ingin mendapatkan sokongan bukan Melayu semula.

"Lakukannya dalam semangat 1Malaysia sebenar... ia tidak harus semata-mata retorik atau kata-kata manis. Dalam hal rasuah, tangkap ikan yang besar dan bukan yang kecil sahaja.”

Gerakan kata, Umno kena sapu bersih mana-mana pemimpin yang kaki rasuah. Umno jangan ingat rakyat bodoh macam Umno bila membuat operasi benteras rasuah untuk pegawai kerajaan dan kakitangan berpangkat kecil sahaja tapi bagi kes yang besar maka kerajaan pejam mata macam orang buta. Berani Gerakan ni "warning" Ahmad Maslan. Jika Umno tak berubah, Gerakan masuk je lah dalam Pakatan Rakyat, biar pi mampus Umno jahat tu.


0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

 
There was an error in this gadget

About Me

tukartayarbaru
BERIKHTIAR DAN MENDOAKAN KESEMBUHAN SEMUA
View my complete profile

tukartayarbaru

tukartayarbaru

Malaysiakini

Harakah

Utusan Online

Kosmo Online