www.tukartayarbaru.blogspot.com : Email. tukartayarbaru@gmail.com

Saturday 21 May 2011

TERKINI : TRAGEDI TANAH RUNTUH RUMAH ANAK YATIM AL-TAKWA : 2 MAYAT DIBAWA KELUAR SEBENTAR TADI.................Al-Fatihah



TERKINI : 6.00 Petang. Pihak Bomba dan Penyelamat telah memberikan kenyataan dalam lintas langsung RTM mengesahkan bahawa terdapat 49 orang pelajar yang terlibat dalam kejadian tanah runtuh tersebut. 26 pelajar terselamat manakala 23 lagi dikhuatiri tertimbus. Setelah dua mayat dikeluarkan maka usaha menyelamatkan 21 pelajar lagi akan diteruskan. Khemah penyelamat telah didirikan di tapak berdekatan kerana adalah dijangkakan kerja-kerja menyelamat mangsa tertimbus akan mengambil masa lebih 24 jam. Al-Fatihah buat mangsa syahid.

TERKINI : Dua mayat kanak-kanak penghuni Rumah Anak Yatim Al-Takwa, FELCRA Semungkis, Batu 14, Hulu Langat, dekat sini, sudah dibawa keluar dari tempat kejadian tanah runtuh di situ, sebentar tadi.

Enam lagi kanak-kanak berjaya diselamatkan dan keadaannya dilaporkan parah selepas anggota penyelamat dan penduduk kampung mengorek tanah yang tertimbus.Mereka yang cedera kini dibawa ke Hospital Kajang

Laporan awal sebelum ini menyebut, kira-kira 20 hingga 30 penghuni rumah anak yatim itu dipercayai tertimbus dalam kejadian tanah runtuh pada jam 2.20 petang tadi.

Jurucakap Ibu Pejabat Polis Daerah Kajang ketika dihubungi Berita Harian Online sebentar tadi berkata, setakat ini tiga kanak-kanak berjaya diselamatkan.
 


 













( Al-Fatihah buat anak-anak yatim yang telah syahid, semoga roh mereka akan ditempatkan dikalanang golongan beriman. Juga sama-samalah kita berdoa agar usaha menyelamatkan sebahagian lagi pelajar yang tertimbus akan dipermudahkan Allah.)Al-Fatihah.

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

 

About Me

tukartayarbaru
BERIKHTIAR DAN MENDOAKAN KESEMBUHAN SEMUA
View my complete profile

tukartayarbaru

tukartayarbaru

Malaysiakini

Harakah

Utusan Online

Kosmo Online