www.tukartayarbaru.blogspot.com : Email. tukartayarbaru@gmail.com

Thursday 19 May 2011

PETROL RON 95 NAIK...TARIF LETRIK JUGA NAIK...........!


Kenaikkan kadar tarif elektrik di negara ini dijangka akan diumumkan pada 25 Mei ini menurut akhbar harian Cina Nanyang Siang Pau.

electric bill 130608Akhbar itu yang memetik sumber berkata kerajaan memilih menaikkan harga elektrik dan bukannya harga petrol RON95 kerana bimbang tindakan itu akan mencetuskan kemarahan besar-besaran rakyat. Justeru, petrol RON95 dijangka kekal buat masa ini.

Impak atau kesan kenaikkan tarif elektrik dikatakan lebih kecil berbanding kenaikkan harga petrol RON95 ke atas kerajaan, dakwa sumber dari jemaah menteri itu.

Menurut laporan itu juga kerajaan telah meluluskan kenaikkan tarif berkenaan.

Ia sepatutnya diumumkan pada Khamis lalu tetapi ditangguhkan kerana pengumuman kenaikkan harga gula juga dibuat pada minggu lalu. Tindakan tersebut dikhuatiri membangkitkan kemarahan rakyat.


( BN = Barang Naik..............yang pasti Petrol naik.....!... Tarif letrik naik..................... Inilah kelemahan kerajaan BN...kenapa rakyat masih tidak sedar diri dengan kebodohan pentadbiran BN? Kenapa? Susah betul mendidik jiwa melayu yang telah di"BIUS"kan oleh Mahathir selama 22 tahun dulu..susah bro...)

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

 

About Me

tukartayarbaru
BERIKHTIAR DAN MENDOAKAN KESEMBUHAN SEMUA
View my complete profile

tukartayarbaru

tukartayarbaru

Malaysiakini

Harakah

Utusan Online

Kosmo Online