www.tukartayarbaru.blogspot.com : Email. tukartayarbaru@gmail.com

Thursday, 19 May 2011

BODOHNYA AHMAD MASLAN, KUASA POLIS PUN DIPERTIKAI...

PUTRAJAYA 18 Mei – Datuk Seri Anwar Ibrahim digesa menggunakan kepakaran dari luar negara untuk membuktikan pelaku dalam video seks yang didakwa mirip wajahnya adalah rekaan dan tidak tulen.Ketua Penerangan UMNO, Datuk Ahmad Maslan berkata, tindakan itu perlu diambil bagi menyanggah siasatan polis yang mengatakan bahawa video seks tersebut adalah tulen.

Katanya, selagi Anwar enggan berbuat demikian, rakyat akan percaya dakwaan polis yang turut mengaitkan pelaku video seks tersebut adalah tulen.

“Perkara ini sudah menjadi semakin mengelirukan rakyat dan menjadi berita sensasi yang tiada kata muktamad. Ia akan berpanjangan selagi beliau hanya menafikan tanpa berbuat apa-apa seperti menyaman Datuk Eskay atau menyokong penubuhan Suruhanjaya Diraja.

“Kalau macam kes liwat Anwar dahulu ada juga muktamadnya di mahkamah tetapi kes ini macam tergantung pula,” katanya kepada pemberita di pejabatnya di sini hari ini.Beliau mengulas pengesahan polis baru-baru ini bahawa rakaman video seks melibatkan pelaku didakwa mirip Anwar adalah tulen setelah pasukan itu mendapatkan khidmat pakar pengimejan video dari luar negara dipercayai Amerika Syarikat (AS).Ahmad berkata, polis seharusnya mendedahkan pelaku sebenar video seks tersebut kerana kegagalan berbuat demikian mengundang pelbagai persepsi negatif masyarakat terhadap pihak berkuasa.

Katanya, berikutan keengganan polis itu juga menyebabkan sesetengah media dituduh menyebelahi sesuatu pihak dan menyebarkan fitnah walaupun bertindak melaporkan berita secara profesional.“Polis perlu segera dedahkan siapa pelaku video seks itu dan mengambil tindakan undang-undang kerana ini kali kedua polis kata ia tulen tetapi masih berahsia tentang siapa pelakunya.“Yang akan jadi mangsa tuduhan fitnah lagi ialah Utusan Malaysia dan bukannya orang lain. Ia tambah kacau lagi apabila ada pihak sanggup mengadakan demonstrasi di hadapan pejabat Utusan Melayu,” katanya.


(Kenapalah Umno mempunyai seorang Ketua Penerangan yang sebodoh ini, dia ni tak faham ke baru je semalam Timbalan Ketua Polis Negara kata tidak boleh mendedahkan siapakah pelakon video seks yang kontroversi baru-baru ini. Hari ini pula dia paksa pulak Polis untuk dedahkan siapa pelakonnya. Apa kena dengan Ahmad Maslan ni. Beliau tidak puas hati agaknya melainkan Polis umum bahawa Anwar itulah pelakon seks. Nampak dendam kesumat beliau pada Anwar sampai ke lubang cacing ni. Siap nak mempertahankan Utusan lagilah pulak, dah memang keje Utusan adalah untuk Umno jadi apa yang Ahmad Maslan nak menyibuk. Memang Utusanlah punca segala kekacauan dalam dunia media di Malaysia. Cuba Ahmad renungkan, adakah patut Utusan menyiarkan berita ada gerakan nak menjadikan Kristian sebagai agama rasmi negara berdasarkan tulisan dalam blog picisan? Renungkanlah wahai Ahmad Maslan? Kenapalah Najib lantik Ahmad sebagai Ketua Penerangan Umno? Tak lain tak bukan untuk mengimbangi kuasa politik Muhyiddin di Johor walaupun si Ahmad ni takde siapa pun kenal dia sebelum ni)

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

 
There was an error in this gadget

About Me

tukartayarbaru
BERIKHTIAR DAN MENDOAKAN KESEMBUHAN SEMUA
View my complete profile

tukartayarbaru

tukartayarbaru

Malaysiakini

Harakah

Utusan Online

Kosmo Online