www.tukartayarbaru.blogspot.com : Email. tukartayarbaru@gmail.com

Saturday 21 May 2011

KESIAN MUHYIDDIN,....CAKAP MERAPU DI KEDAH. AZIZAN TERSENYUM...........

BALING 20 Mei - Tan Sri Muhyiddin Yassin mengingatkan semua pemimpin dan ahli UMNO di setiap peringkat supaya tidak mengambil mudah cabaran pada pilihan raya umum akan datang.

Ini kerana, Timbalan Presiden UMNO itu menyifatkan Pilihan Raya Umum Ke-13 yang bakal berlangsung bila-bila masa dari sekarang sebagai pilihan raya paling sengit dalam sejarah politik tanah air.

"Biar saya bagi amaran kerana pilihan raya akan datang merupakan yang paling sengit dalam sejarah politik tanah air. Pilihan raya ini bukan seperti biasa kerana meletakkan cabaran getir bagi Barisan Nasional (BN) dan parti-parti politik lain.

"Tengok saja pilihan raya kecil yang kita lalui sebanyak 16 kali. Daripada jumlah itu, separuh daripadanya saya pimpin selaku Pengarah Pilihan Raya. Memang pahit, getir dan bukan mudah," katanya ketika berucap merasmikan Persidangan Perwakilan UMNO Bahagian Baling di Kompleks Rakan Muda, di sini hari ini.

Hadir sama Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kedah, Datuk Ahmad Bashah Md. Hanipah; Ketua UMNO Bahagian Baling, Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim dan Ketua Wanita UMNO bahagian yang juga Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Senator Datuk Dr. Mashitah Ibrahim.

Menurut Timbalan Perdana Menteri, perkembangan semasa menyaksikan rakyat kini lebih terbuka dari segi pemikiran dan mempunyai harapan serta cita-cita tinggi terhadap perjuangan parti politik terutama UMNO dan BN.

"Rakyat memang terbuka, mereka tahu apa yang berlaku di seluruh dunia. Rakyat mahu kita menjadi parti yang lebih bertanggungjawab dan berkesan. Sebab itu, mereka menuntut pelbagai perkara," katanya.

Tambah beliau, permainan politik era pasca Pilihan Raya Umum 2008 juga dikesan menyaksikan perubahan ketara dan tidak lagi disifatkan sama seperti dahulu.

"Oleh itu, kita perlu mengubah pemikiran. Memang yang kita lalui puluhan tahun lalu satu proses politik biasa. Namun, pada pilihan raya akan datang menuntut kita membuat persiapan lebih rapi serta bersedia menghadapi tentangan hebat daripada parti lawan," katanya.


( Muhyiddin ni sebenarnya seperti dah kehabisan idea maka untuk menyeru kepada semua orang Umno di Kedah maka dibakarlah emosi dan semangat mereka untuk kembali menawan Kedah. Pada hakikatnya Muhyiddin tahu betapa masalah dalaman Umno Kedah semacam tidak boleh diperbaiki lagi, maka apalah yang nak diharapkan untuk Umno Kedah menawan kembali negeri jelapang padi tersebut. Rakyat telah sedar bahawa dengan pemerintahan 3 tahun PAS di Kedah hasil kerajaan negeri terutamanya hasil balak telah naik beratus kali ganda berbanding zaman Umno perintah, rakyat telah sedar kata Muhyiddin dan sebab itulah Muhyiddin patut bagi nasihat agar Umno Kedah jangan buat rasuah, jangan buat duit, jangan kayakan kaum keluarga, jangan buat skandal dengan puteri umno, jangan itu jangan ini.................sesuailah dengan kejahatan Umno Kedah selama ini. Dan lebih baik Muhyiddin lupakan Kedah...............PAS dalam mood yang baik untuk mempertahankan Kedah...Selamat Jalan Umno 1Malaysia...)

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

 

About Me

tukartayarbaru
BERIKHTIAR DAN MENDOAKAN KESEMBUHAN SEMUA
View my complete profile

tukartayarbaru

tukartayarbaru

Malaysiakini

Harakah

Utusan Online

Kosmo Online