www.tukartayarbaru.blogspot.com : Email. tukartayarbaru@gmail.com

Friday 20 May 2011

DATUK TUAN, TOLONG JANGAN BERMAIN TARIK TALI...!

Naib Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man menunggu surat pencalonan daripada Jawatankuasa Pemilihan PAS sebelum memutuskan sama ada bertanding jawatan Timbalan Presiden PAS atau sebaliknya pada muktamar kali ini.
“Saya tunggu surat pencalonan daripada Pusat, entah ada pencalonan ke tidak,” ujarnya berseloroh ketika dihubungi sebentar tadi.
Sehubungan itu, beliau yang juga Pesuruhjaya PAS Pahang tidak menyatakan pendiriannya sama ada bertanding atau tidak untuk jawatan timbalan presiden pada Muktamar Tahunan PAS yang akan diadakan di Taman Melewar bulan depan.
Sehingga kini, Timbalan Presiden PAS, Ustaz Nasharudin Mat Isa menyatakan akan mempertahankan jawatannya manakala AJK PAS Pusat, Mohamad Sabu bertanding jawatan berkenaan.
Turut dicalonkan untuk bertanding Timbalan Presiden PAS ialah Datuk Seri Ustaz Azizan Abdul Razak, Datuk Husam Musa dan Salahuddin Ayub.


( Kenapalah Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man nak bermain tarik tali, mesti ada sebab disebalik tindakan beliau yang masih berteka-teki untuk mencabar jawatan Timbalan Presiden PAS yang disandang YB Nasharuddin Mat Isa dan disertai oleh Mat Sabu. Sikap main tarik tali ini tidak menguntungkan beliau sebenarnya, jika mahu bertanding kenalah bertegas membuat pengakuan kerana jawatan ini memerlukan seorang yang tegas dan kuat serta mampu membantu Presiden mengnakhoda parti, jika tidak katakan tidak supaya persaingan yang ada cuma dua dan boleh berjalan dengan lancar. Apapun kita menghormati Datuk Tuan, jika beliau mendapat petunjuk ataupun ilham mencabar jawatan tersebut, sebenarnya peluang beliau sangat cerah….percayalah……….Jika sesiapa menyandang jawatan Timbalan Presiden maka kena jugalah bersedia menjadi Ahli Parlimen kerana pasti parti akan meletakkan anda di "post" yang sesuai, memang itu bukan menjadi keutamaan ahli yang bertanding tetapi itu adalah kebiasaan yang dibuat dalam parti selama ini... }
 

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

 

About Me

tukartayarbaru
BERIKHTIAR DAN MENDOAKAN KESEMBUHAN SEMUA
View my complete profile

tukartayarbaru

tukartayarbaru

Malaysiakini

Harakah

Utusan Online

Kosmo Online