www.tukartayarbaru.blogspot.com : Email. tukartayarbaru@gmail.com

Saturday 9 April 2011

KASTAM RM10 BILLION DISIASAT SAMPAI MATI, TAIB MAHMUD & MENTERI BN RATUSAN BIILION? SPRM Bacul, Mana Operasi 3B Kamu? Memalukan...

SPRM jangan jadi bacul terhadap Pegawai Kerajaan sahaja. SPRM dicabar buat "OPERASI 3B" terhadap Menteri dan sekutu BN. Jika Kastam dituduh rasuah lebih RM10 billion, barisan Menteri dan sekutu BN pasti lebih lagi RM100 billion? RM 800 billion? Nazri berani? Mana KP SPRM yang dayus tidak mahu letak jawatan,anda berani? Semuanya menjadi bacul dan kecut telor bila sebut nama Menteri BN, kenapa? Mana integriti SPRM? Untuk pegawai kerajaan sahaja ke? Memalukan sahaja. SPRM tak tahu ke jumlah RM10 billion itu hanya sekelumit sahaja harta Taib Mahmud di Sarawak, kenapa tak siasat Taib? SPRM takut Taib ke?Inikah kerja yang mampu dilakukan oleh SPRM? Menakutkan pegawai kerajaan sahaja.


Laporan Bernama memetik Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berjaya mengesan beberapa juta wang dalam akaun pegawai-pegawai Jabatan Kastam Diraja Malaysia (JKDM) yang ditahan dalam Operasi 3B, termasuk lebih RM2 juta dalam akaun salah seorang bekas pengarah jabatan itu.

Sumber memberitahu, pasukan khas yang ditubuhkan bagi menyiasat kes itu secara terperinci telah mengesan pembabitan sebuah syarikat yang dipercayai berperanan memasukkan wang-wang tersebut ke dalam akaun pengarah berkenaan.

"Tindakan itu dibuat atas arahan pengarah itu ketika beliau masih berkhidmat.

"Pasukan itu turut mengenal pasti beberapa pegawai kastam yang memiliki kemewahan di luar kemampuan berbanding pendapatan mereka sebagai penjawat awam," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia, di sini hari ini.

Menurutnya, pasukan khas tersebut tidak berputus asa untuk meneruskan siasatan walaupun ada cubaan untuk menghalang tindakan itu berikutan kematian Penolong Pengarah JKDM Selangor, Ahmad Sarbani Mohamed kelmarin.

"Usaha sedang dijalankan untuk membekukan akaun pegawai-pegawai berkenaan.

"Siasatan SPRM tidak terjejas malah masih giat diteruskan dan mengikut maklumat, ada berbilion ringgit lagi masih berada di luar negara. Siasatan turut melibatkan pegawai-pegawai yang sudah bersara," katanya.

Seramai 62 pegawai JKDM pelbagai pangkat ditahan manakala berjuta-juta wang, akaun dan barangan berharga termasuk rumah dan kereta disita dalam operasi besar-besaran SPRM di Pelabuhan Klang, Kuantan, Johor dan Pulau Pinang sejak Isnin minggu lalu.

SPRM menganggarkan lebih RM10 bilion wang rasuah itu telah dipindahkan secara haram ke luar negara, manakala negara kerugian akibat kehilangan pendapatan sebanyak RM108 bilion akibat tindakan tangan-tangan kotor tersebut.

Dalam operasi baru-baru ini, ada di antara yang ditahan memiliki akaun simpanan berjumlah setengah juta dan kereta mewah, simpanan Amanah Saham Bumiputera (ASB) berjumlah RM200,000 dan jam tangan mewah diperbuat daripada emas.



OPERASI 3B UNTUK MENTERI DAN TAIB MAHMUD

Adakah SPRM ada mata? Ada telinga? Memang tidak ada sebab SPRM ni bukan makhluk. Jika SPRM anak jantan dan ada telor cubalah jadi jantan. Kenapa buat serangan buat pegawai Kastam sahaja. Bila nak siasat Taib Mahmud? Bila nak siasat Najib? Bila nak selesaikan kes Liong Sik? Jadilah anak jantan SPRM....Apa kerja SPRM terhadap mereka ini:-

1. TAIB MAHMUD : Jika seluruh Kastam dituduh rasuah lebih  RM 10 billion, SPRM tak tahukah harta Taib Mahmud yang juga bekas KM Sarawak bernilai berkali ganda dari RM 10 billion. SPRM butakah? Harta tunai, aset bangunan, keluasan tanah beribu hektar, bon, saham, emas semuanya dimilikki oleh Taib. SPRM tidurkah? Memalukan.....

2. NAJIB dan ROSMAH? Bagaimana dengan harta dan salahgunakuasa mereka berdua ini? SPRM tidur lagikah? Mereka ini kebal ke? Malaysia kini berhutang pada kadar tertinggi dengan nilaian berjumlah lebih RM400 billion di zaman Najib. Kenapa berhutang begitu banyak? Semua aktiviti kerajaan di bawah Najib melalui hutang itu bersih ke? SPRM tak nampak ke walau sesen duit yang disalahguna? Mana pergi SPRM ni Nazri?

3. APCO? RM77 juta dihabiskan oleh Najib untuk APCO? Semua ini duit kerajaan? SPRM taknak buka kertas siasatan ke? Takde langsung cacat cela ke dengan duit sebanyak itu? Maksum ke Najib dengan nilai sebanyak itu? Mana SPRM? Tidur lagikah?

4. LING LIONG SIK. Kenapa sangat lambat SPRM menyelesaikan kes rasuah bekas Presiden MCA yang bernilai ratusan juta ringgit ini? SPRM penatkah?


5. CHAN KONG CHOY. Kenapa SPRM slow sangat? SPRM mengantukkah?

6. KHIR TOYO. Kes rumah agam bernilai lebih RM 6 juta, bila nak selesaikan? Silap gaya terlepas bekas MB Selangor ini jika BN berjaya merampas semula Selangor dalam PRU13 nanti. Tengoklah? SPRM tak mampu buat apa pun? SPRM ke mana?

7. KRONI UMNO SELANGOR. Bekas Exco, Ketua Bahagian Umno Selangor paling banyak memilikki tanah semasa pemerintahan BN. Beratus hektar tanah di Puchong, Sepang, Bukit Cherakah, Klang,, Kuala Selangor, dan banyak tanah di Selangor difaraidkansesama mereka. Apa kertas siasatan yang dibuka SPRM? Ada ke takde? SPRM takde cawangan ke di Selangor?

8. JAMBATAN BENGKOK DAN BANDAR ISKANDAR DI JOHOR. Kenapa SPRM tak buka kertas siasatan terhadap penyelewengan dalam projek beribu juta ini? Ini zaman Pak Lah lagi tak pasal-pasal kerajaan terpaksa bayar beratus juta sebab kegagalan projek ini. SPRM tak tahu kah? Sibuk dengan menyerang Kastam di Johor tapi kes lebih besar ini didiamkan sahaja? Kenapa SPRM?

9.PAHANG dan ADNAN. Kenapa SPRM senyap membisu dengan isu rasah tanah Umno Pahang dan kebangkrapan banyak anak syarikat kerajaan negeri yang melibatkan ratusan juta ringgi. SPRM tidur lagi kah?

10. SPRM....JANGAN TIDUR LAGI......Mari dengar rancangan "Jangan Tidur Lagi" di TV3 yang diacarakan anak arwah ARTompel tu......TV3 bagi tajuk le, tajuk apa ye.....Menyusuri Rasuah .... Gobala, Zul Noordin, Zahrain, Rais, Azalian Othman, Taib, Mike Tyson,Ghani Othman, Ali Rustam, Isa Samad, Samy Vellu, dan...............................SPRM jangan tidur lagi....








0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

 

About Me

tukartayarbaru
BERIKHTIAR DAN MENDOAKAN KESEMBUHAN SEMUA
View my complete profile

tukartayarbaru

tukartayarbaru

Malaysiakini

Harakah

Utusan Online

Kosmo Online