www.tukartayarbaru.blogspot.com : Email. tukartayarbaru@gmail.com

Wednesday 6 April 2011

BANGUNAN SPRM BERHANTU? SEORANG LAGI TERBUNUH ATAU DIBUNUH ATAU MEMBUNUH DIRI? Kes Mati kE-2 Di Bangunan SPRM KL Selepas Kematian Teo Beng Hock di SPRM Selangor

Sungguh mengejutkan apabila seorang lagi pegawai kerajaan yang telah disoalsiasat oleh SPRM mati terbunuh atau membunuh diri atau dibunuh di bangunan SPRM Jalan Cochrane Kuala Lumpur. Ketua Pengarah Kastam pun terkejut dengan berita kematian pegawai beliau. Polis perlu menjalankan  siasatan yang terperinci agar kejadian mati di bangunan SPRM tidak berulang lagi lebih-lebih lagi sekarang ini musim SPRM menyerang agensi kerajaan yang rasuah.

Berdasarkan laporan the star melayu,  seorang pegawai Kastam Diraja Malaysia yang sedang disiasat berkaitan dakwaan lari dari cukai bernilai berbilion ringgit yang dibebaskan dengan ikat jamin dua hari lalu, maut pada pagi Rabu selepas terjatuh dari tingkat tiga bangunan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah di Jalan Cochrane di sini.

Dipercayai pegawai terbabit kembali ke pejabat SPRM tersebut untuk menemui pegawai penyiasat bagi kesnya.

Pegawai penyiasat terbabit memintanya menunggu sebelum beredar untuk mengambil fail kes berkenaan.

Pengarah Siasatan SPRM, Datuk Mustafar Ali yang mengesahkan kejadian itu berkata, pegawai penyiasat berkenaan meminta pegawai kastam berkenaan tunggu sebentar sementara dia mengambil fail kes.

"Apabila dia kembali, beliau dapati pegawai kastam itu hilang," tambahnya.
SPRM dijangka mengadakan sidang akhbar petang Rabu.

Ketua Pengarah Kastam DiRaja Malaysia Datuk Seri Mohamed Khalid Yusuf yang sedang bermesyuarat di Terengganu berasa terkejut dengan berita kematian pegawainya di bangunan SPRM Kuala Lumpur itu. Beliau akan membuat akan membuat kenyataan media malam ini di Lapangan Terbang Sultan Mahmud, Kuala Terengganu.

Kenapa mati terjun bangunan di bangunan SPRM lagi? Pegawai ini dibunuh ke atau terbunuh atau membunuh diri? Adakah soalan-soalan dari SPRM menyebabkan orang yang disiasat bolh jadi tertekan sehingga boleh membunuh diri? SPRM sila jawab? Selepas kes Beng Hock berlaku lagi kejadian mati yang lebih kurang sama sifatnya. Kenapa SPRM lagi?

Yang  mati bukanlah calang orangnya , beliau ialah Pegawai Kanan Jabatan Kastam Dan Eksais Diraja Malaysia Selangor. Musthail beliau pendek akal dengan membunuh diri? Polis, siasat segera, apa dah kena dengan hantu di SPRM ini?


1 comments:

roslisalem on 6 April 2011 at 19:21 said...

Kita kaji dalam sikit. Berapa bilion ringgit, brp ratus syarikat terlibat. Sudah jd lumrah tokey besar akan buat apa saja utk cover line. Cuba ingat kes lain sblm ni..

Post a Comment

Popular Posts

 

About Me

tukartayarbaru
BERIKHTIAR DAN MENDOAKAN KESEMBUHAN SEMUA
View my complete profile

tukartayarbaru

tukartayarbaru

Malaysiakini

Harakah

Utusan Online

Kosmo Online