www.tukartayarbaru.blogspot.com : Email. tukartayarbaru@gmail.com

Friday 8 April 2011

DEMONTRASI DI BANGUNAN SPRM SELANGOR HARI INI. Ugutan Nazri Tidak Diendahkan. Rakyat Bangkit Menentang Kezaliman

Baru semalam Nazri membuat ugutan akan mengambil tindakan terhadap kakitangan kerajaan termasuk kastam jika menyertai demontrasi tetapi hari ini rupa-rupanya pasukan Polis dan FRU sendiri telah berdemontrasi tengahari tadi di hadapan Pejabat SPRM Selangor di Shah Alam. Apa cerita Nazri ni? Kamu boleh tangkap semua Polis dan Fru di sana?


Dalam laporan terkini The Star menyatakan, kira-kira 50 anggota polis berkawal dihadapan Wisma PKPS yang menempatkan pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Selangor bagi mengelakkan demonstrasi berhubung kematian Penolong Pengarah Jabatan Kastam Selangor, Ahmad Sarbani Mohamed.

Ahli Parlimen Klang, Charles Santiago dilihat memasuki pejabat SPRM Selangor pada pukul 10.10 pagi.

Beliau dilaporkan mengadakan pertemuaan dengan pegawai SPRM bermula pukul 10.40 pagi tadi.

Ahmad Sarbani dijumpai mati di tingkat satu berhampiran gelanggang badminton bangunan SPRM Jalan Cochrane Kuala Lumpur, Rabu lalu.

Beliau adalah antara pegawai kastam yang ditahan SPRM dalam Operasi 3B pada pukul 1 petang, 1 April lepas di Pejabat Kastam, Pelabuhan Utara, Pelabuhan Klang bagi membantu siasatan rasuah, aktiviti pengubahan wang haram dan pelbagai kesalahan lain, namun beliau dibebaskan dengan jaminan pada 2 April.

Bagaimanapun Ahmad Sarbani dikatakan hadir ke pejabat SPRM itu Rabu lalu untuk bertemu pegawai penyiasat bagi berbincang mengenai kes terhadapnya.

P/s. Kita tunggu laporan terkini petang ini sama ada demontrasi yang dirancang itu benar-benar dilakukan atau hanya pihakPolis dan FRU sahaja yang berdemontrasi. Tahniah Nazri...........

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

 

About Me

tukartayarbaru
BERIKHTIAR DAN MENDOAKAN KESEMBUHAN SEMUA
View my complete profile

tukartayarbaru

tukartayarbaru

Malaysiakini

Harakah

Utusan Online

Kosmo Online