www.tukartayarbaru.blogspot.com : Email. tukartayarbaru@gmail.com

Thursday 7 July 2011

POLIS MUL A BERKAMPUNG DI UNIVERSITI MALAYA......OPERASI TANGKAP BERSIH 2.0


Majlis Perwakilan Pelajar Universiti Malaya hari ini mendedahkan beberapa skuad polis termasuk dari Unit Simpanan Persekutuan (FRU) telah berkampung di kampus mereka.

Menurut mereka, tindakan itu dipercayai sebagai persiapan menghalang perhimpunan BERSIH 2.0 di Kuala Lumpur Sabtu ini.

NONE"Sesiapa yang memasuki kampus akan melihat seluruh kampus penuh dengan bas polis, lori dan juga trak FRU. Seluruh UM telah menjadi seolah-olah sekolah polis dan ini adalah mengarut.

"Kami tidak tolak kemungkinan anggota polis dan FRU ini adalah dari negeri lain dan dikerahkan untuk menekan perhimpunan BERSIH pada 9 Julai ini,” kata badan tertinggi pelajar universiti itu.

 


Polis dikatakan kini menghuni di asrama kediaman kolej 1, 2 dan 7 yang dibiarkan kosong kerana cuti semester akademik hujung tahun.

Seorang kakitangan UM yang tidak mahu identitinya didedahkan memberitahu Malaysiakini bahawa anggota polis masuk semalam dan akan menginap sehingga 12 Julai ini, iaitu empat hari setelah perhimpunan itu berakhir.

Universiti Malaya, adalah satu-satunya universiti awam yang terletak di ibu negara. Ia hanya terletak kira-kira lapan kilometer dari Istana Negara dan juga lokasi berkumpul himpunan BERSIH yang lain.

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

 

About Me

tukartayarbaru
BERIKHTIAR DAN MENDOAKAN KESEMBUHAN SEMUA
View my complete profile

tukartayarbaru

tukartayarbaru

Malaysiakini

Harakah

Utusan Online

Kosmo Online