www.tukartayarbaru.blogspot.com : Email. tukartayarbaru@gmail.com

Wednesday 6 July 2011

TERKINI.......... BAJU "KOTOR 2.0" . ANDA SELAMAT POLIS PUN TERGELAK...............APA KATA HISHAMUDDIN?


“Mereka tak mahu BERSIH jadi kita beri mereka KOTOR.”

Ini adalah reaksi ahli parlimen Gopeng Dr Lee Boon Chye pagi ini apabila beliau mengunjung sebuah pasar di Gunung Rapat Ipoh, tempat dia ditahan polis minggu lalu kerana memakai baju kuning BERSIH 2.0.

NONEBersama ADUN Simpang Pulai Chan Ming Kai - yang juga ditangkap minggu lalu atas sebab yang sama - Lee dan anggota PKR Perak memakai baju yang tertera perkataan 'KOTOR' kali ini.

Pada kemeja itu, perkataan 'BN' dan '53 tahun menggantikan perkataan 'bersihkan pilihan raya'.

Menurut Lee ketika dihubungi, anggota polis yang menahan mereka minggu lalu juga tergelak melihat telatah mereka dan diberi peringatan ia mungkin mencetuskan kemarahan kumpulan bertentangan yang lain seperti PERKASA dan Pemuda Umno.

'Kempen' yang dilancarkan hari ini juga mendapat pelbagai reaksi positif dan kebanyakan orang ingin tahu di mana mereka boleh memperolehi baju berkenaan.

NONE“Tetapi kita tidak bercadang mengeluarkan lebih banyak. Ini baju keluaran terhad,” katanya.

Lee yang telah memakai baju kuning setiap hari sejak beliau ditangkap pada 30 Jun lalu berkata tujuan kempen”KOTOR” agar rakyat tidak takut berpakaian mengikut kehendak mereka.

“Kami mahu beri jaminan kepada orang ramai bahawa mereka mempunyai hak memakai apa yang mereka mahu dan kami tidak melakukan sebarang kesalahan,” katanya

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

 

About Me

tukartayarbaru
BERIKHTIAR DAN MENDOAKAN KESEMBUHAN SEMUA
View my complete profile

tukartayarbaru

tukartayarbaru

Malaysiakini

Harakah

Utusan Online

Kosmo Online