www.tukartayarbaru.blogspot.com : Email. tukartayarbaru@gmail.com

Wednesday, 20 July 2011

HARAM SOKONG BERSIH 2.0 DIKETUA SI KAFIR AMBIGA? AKU CAKAP KAU TAK PERCAYA............Bacalah

Harakahdaily melaporkan: 

KUALA LUMPUR, 19 Julai — PAS menyifatkan pihak-pihak yang membantah PAS menyokong perhimpunan Bersih 2.0 dengan alasan ia dipimpin oleh bukan Islam, Datuk S Ambiga sebagai buta sejarah Islam.

“Nabi Muhamad S.A.W. menyertai perjanjian Al Fudul di Mekah untuk membantu mereka yang dizalimi ketika Nabi belum menyebarkan Islam. Dan Baginda berkata dalam satu hadisnya, sekiranya ia berlaku lagi (semasa sudah menyebarkan Islam), aku akan menyertainya.


“Jadi berdasarkan sejarah ini, orang yang kata kat PAS itu tidak tahu sejarah Islam sebenarnya,” kata Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang (gambar) dalam wawancara khasnya dengan Harakahdaily dan Harakah.


Beliau mengulas kenyataan ramai pemimpin BN khasnya di kalangan pemblog Umno yang mempertikaikan PAS yang menyokong perjuangan Bersih 2.0 yang dipimpin oleh Datuk S Ambiga.


Mereka membuat pelbagai dakwaan buruk terhadap Ambiga dan mengecam PAS yang menyokong dan menyertai perhimpunan Bersih 2.0 9 Julai lalu.


Turut menyertai perhimpunan itu dan ditangkap polis adalah Hadi sendiri yang terpaksa naik 'black maria' polis dan dibawa ke balai polis Jinjang.


Selain beliau turut ditahan ialah timbalannya Mohamad Sabu dan dua naib presiden PAS, Salahuddin Ayub dan Datuk Mahfuz Omar.


Menurut Hadi, semasa Nabi belum menyebarkan Islam, bapa saudara beliau telah mengajaknya bertemu dengan para pemimpin Arab ketika itu di rumah Abdullah Al Judaan di kota Mekah.


Ia turut disertai sama oleh Abu Jahal dan Abu Lahab iaitu dua pembesar Quraisy ketika itu yang banyak menentang perjuangan Islam yang dibawa baginda.


Perjanjian yang dinamakan Al Fudul itu adalah bertujuan untuk mengikat janji bagi mempertahankan mereka yang dizalimi.


Selepas sudah menyebarkan Islam, Baginda menceritakan peristiwa ini kepada para Sahabat Baginda dan berkata, jika perjanjian sebegitu berlaku lagi, Baginda akan menyertainya. -
TMI.
Itu dari segi kias hukum. Ada nas dia. Dalam PAS untuk isu-isu besar macam ni kalau tak dapat pengesahan dari Majlis Syura' lengkap dengan nas dan hujjah, pimpinan takkan berani pandai-pandai sendiri.

Kalau perjanjian yang diketuai oleh mushrikin Quraisy pun Nabi kata dia akan sertai, apa sangat tahap tentangan Ambiga dengan Islam. Ambiga cuma jadi peguam bela kepada orang nak murtad, satu tindakan yang dibenarkan termasuk oleh mahkamah syariah, sedangkan kafir Quraisy berperang dengan orang Islam diketuai oleh Nabi Muhammad sendiri.

Selain dari tu puak-puak pencacai guna alasan pasai himpunan BERSIH 2.0 tu nak tumbangkan kuasa orang melayu, pasai tu la depa kata HARAM sokong BERSIH.

Takdak pun dalam tuntutan BERSIH 2.0 nak tumbangkan kerajaan sedia ada. Cumanya kalau semua tuntutan BERSIH tu ditunaikan hampir pasti kerajaan yang sedia ada akan tumbang masa PRU13 nanti.

Kalau kerajaan Umno BN tumbang pasai apa pulak nak kata kerajaan melayu tumbang? Ingat Umno saja yang melayu,  lagi pun, tara mana sangat Umno jaga melayu?

Tulisan orang melayu iaitu tulisan jawi dah hampir nak pupus. Bahasa melayu yang diangkat sebagai bahasa kebangsaan masih belum merdeka terutamanya dalam sektor swasta, tanah rizab melayu semakin berkurang tak berganti walaupun jelas dalam perlembagaan kena diganti dan biasiswa yang dijamin perlembagaan diganti dengan PTPTN.

Undang-undang Islam pun tak tertegak jugak walaupun dah lebih 50 tahun Umno memerintah. DEB yang sasarkan cuma 30% pegangan melayu tu pun tak tercapai sampai sekarang. Banyak lagi kalau nak disenaraikan kegagalan Umno mempertahankan melayu, gagal pasai depa sendiri yang menyeleweng.

Tu pun ada hati dengan muka tak malu mengaku pejuang melayu dan Islam.

Lagi satu BERSIH didakwa mengancam keselamatan negara. Masa sebelum 9 Julai polis siap ada jumpa molokof koktail siap dengan parang lagi. Kata ada dana dari luar malah ada yang dakwa BERSIH 2.0 tu sebagai perancangan Zionis.

Masalahnya pasai apa BERSIH 2.0 berlangsung dengan aman, takdak sebiji kereta pun yang pecah cermin, takdak sebijik kedai pun yang pecah pintu malah takdak satu pasu bunga pun yang beralih. Kalau ada pun lasai terlanggar pasai lari PRU ligan, atau mata pedih kena asap.

Yang herannya, langsung tak jumpa molokof koktail atau parang padahal habih beg depa geledah sampai ada yang kena tahan pasai polis jumpa garam dalam beg.

Bharian pulak dengan bangangnya dakwa batang bendera kecik sebagai pisau yang dibawa peserta himpunan. Dakwa ada yang baling batu padahal depa baling balik bekas asap pemedih mata.

Abdul Razak Endut, individu yang mengaku insan yang difitnah tu katanya akan saman BHarian dalam masa terdekat.

Kesimpulannya, kat mana yang haramnya sokong BERSIH yang diketuai si kafir Ambiga tu, kat mana salahnya?

Salahnya pasai tak lain tak bukan pasai menderhaka kepada kerajaan Umno BN pasai Umno BN rasa rasa depa perlu disembah macam orang melayu dulu-dulu sembah raja.

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

 
There was an error in this gadget

About Me

tukartayarbaru
BERIKHTIAR DAN MENDOAKAN KESEMBUHAN SEMUA
View my complete profile

tukartayarbaru

tukartayarbaru

Malaysiakini

Harakah

Utusan Online

Kosmo Online