www.tukartayarbaru.blogspot.com : Email. tukartayarbaru@gmail.com

Thursday 8 December 2011

NAJIB PANAS TELINGA, KENAPA? BN BERSEDIA MENJADI PEMBANGKANG KATA MUHYIDDIN DI AUSTRALIA.

CANBERRA: Kerajaan Malaysia pimpinan Barisan Nasional (BN) telah begitu matang dalam proses politiknya untuk menerima dan menghormati keputusan rakyat dan juga undang-undang walaupun ia tidak memihak kepadanya, kata Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Beliau berkata, sebagai contoh kekalahan BN dalam beberapa pilihan raya kecil jelas membuktikan bahawa kerajaan tidak memanipulasi proses pilihan raya seperti yang didakwa oleh parti-parti pembangkang.
 
Muhyiddin berkata BN, sebagai sebuah kerajaan yang bertanggungjawab selama 54 tahun, sentiasa meletakkan kepentingan negara sebagai keutamaannya.

"Jika anda berasa dalam beberapa hal, kerajaan memanipulasi keadaan sama ada melalui proses pilihan raya atau melalui agensi penguatkuasa yang lain, cuba bayangkan apa yang telah anda jangkakan. Mungkin ada masalah.

"Tapi, kita tidak begitu...kita memang terima (keputusan itu) kadang kala dalam pilihan raya, kadang kala dalam mahkamah undang-undang kerana kita telah begitu matang dalam proses politik. Kita terima keputusan walaupun ia tidak menyebelahi kita," katanya pada sesi soal-jawab selepas menyampaikan syarahan umum di Australian National University, di sini, Rabu.

Menjawab soalan lain, Muhyiddin berkata BN, walaupun tidak mahu menjadi pembangkang, tetapi ini bukan merupakan keputusan parti kerana pada akhirnya, undi rakyat yang akan menentukannya.

"Jika mereka merasakan BN masih yang terbaik, pada masa itu mereka akan mengundi untuk BN tetapi jika mereka memutuskan sebaliknya, seperti dalam kes negeri Selangor, saya percaya kita sudah cukup matang untuk menerima kenyataan itu.

"Tetapi, jika rakyat memutuskan sebaliknya, pada masa itu anda perlu menerimanya juga," katanya.

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

 

About Me

tukartayarbaru
BERIKHTIAR DAN MENDOAKAN KESEMBUHAN SEMUA
View my complete profile

tukartayarbaru

tukartayarbaru

Malaysiakini

Harakah

Utusan Online

Kosmo Online