www.tukartayarbaru.blogspot.com : Email. tukartayarbaru@gmail.com

Thursday 5 May 2011

FELDA BUAT BANGUNAN 50 TINGKAT SAPU DUIT FELDA, PENEROKA MASIH BERHUTANG DENGAN TANAMAN SEMULA

KUALA LUMPUR 4 Mei – Projek pembinaan Menara Felda setinggi 50 tingkat di Jalan Stonor di sini, dijangka siap sepenuhnya menjelang pertengahan tahun depan.

Pengarah Urusan Kumpulan Naza TTDI Sdn. Bhd., SM Faliq SM Nasimuddin melahirkan keyakinannya berdasarkan kerja-kerja struktur konkrit bangunan yang sudah siap sepenuhnya April lalu.

“Jika mengikut jadual, Menara Felda ini boleh diduduki pada Januari 2014, tetapi pembinaannya yang bermula pada 2009 berjalan dengan begitu lancar dan boleh diduduki lebih awal dari tarikh yang ditetapkan,” katanya.

Beliau ditemui pada majlis penyempurnaan struktur konkrit tingkat ke-50 di Menara Felda, Platinum Park, di sini hari ini. Turut hadir, Pengarah Besar Felda, Datuk Dzulkifli Abd. Wahab.
Menara Felda setinggi 50 tingkat berhampiran Menara Berkembar Petronas itu begitu signifikan dengan kejayaan 50 tahun Felda sebagai organisasi pembangunan tanah paling berjaya di dunia.

 

Sementara itu, Dzulkifli berkata, sehingga kini Menara Felda merupakan satu-satunya bangunan tinggi di kawasan segi tiga emas itu yang mengaplikasikan Indeks Bangunan Hijau (GBI) berkonsepkan mesra alam sekitar dengan penggunaan tenaga pada kos yang efektif.

Selain itu, katanya, bangunan ini mempunyai status Koridor Raya Multimedia (MSC).

Menara Felda mempunyai lingkungan kawasan lantai bersih seluas 689,000 kaki persegi dan mempunyai sebuah dewan serba guna yang mampu memuatkan 1,500 orang.

Sebahagian besar daripada Menara Felda itu akan digunakan untuk ruang pejabat, bilik mesyuarat, podium, ruang rekreasi, surau, dewan pameran, ruang niaga dan lain-lain.

P/S.  ANTARA DUA DARJAT? RUMAH DI ATAS HASIL TITIK PELUH PENEROKA BERPULOH TAHUN, TETAPI BILA FELDA SUDAH KAYA HABIS DUIT PENEROKA DIBUAT BANGUNAN 50 TINGKAT MENELAN RATUSAN JUTA MUNGKIN RIBUAN JUTA. ADAKAH PENEROKA AKAN DUDUK DI BANGUNAN TERSEBUT? ATAU AKAN DIBUAT BANGUNAN ISA SAMAD DI DALAMNYA?

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

 

About Me

tukartayarbaru
BERIKHTIAR DAN MENDOAKAN KESEMBUHAN SEMUA
View my complete profile

tukartayarbaru

tukartayarbaru

Malaysiakini

Harakah

Utusan Online

Kosmo Online