www.tukartayarbaru.blogspot.com : Email. tukartayarbaru@gmail.com

Saturday 16 April 2011

PAS : KITA TANDING 5, NAK MENANG JUGA 5. KATA YB.NASHA

MATANG JAYA, 15 April: Timbalan Presiden PAS, Nasharudin Mat Isa berkata, PAS bertanding untuk menang disemua lima kerusi yang ditandingi.

Sambil meraikan pandangan yang mengatakan PAS mungkin akan menang di tiga dari lima kerusi yang ditandingi, beliau berkata "Kita tanding lima kita nak menang lima".

Beliau yang juga Pengarah PRN Sarawak berkata, PAS sedang membina keyakinan yang tinggi memandangkan momentum sokongan rakyat diluar jangkaan.
(Gambar: Nasharudin bersama PJ PAS Sarawak, Adam Ahid)
Mengulas desas desus Pakatan Rakyat bakal menafikan dua pertiga kerusi BN, beliau berkata terlalu banyak andaian yang dibuat terhadap Pakatan Rakyat.

"Kalau berdasar cakap-cakap, bukan sahaja Pakatan boleh nafi dua pertiga kerajaan negeri, malah ada yang kata kerajaan BN akan tumbang pilihan raya kali ini,"katanya lagi.

Namun ujarnya lagi, perkara itu tidak mustahil kerana isu besar yang menjadi kebencian seluruh rakyat Sarawak adalah isu Ketua Menteri, Tan Sri Abdul Taib Mahmud.

Sebab itulah katanya, peningkatan penerimaan rakyat terhadap Pakatan untuk kali ini agak mendadak dan luar biasa berbanding pilihan raya negeri 2006.

Dalam siri kempen bertemu pengundi, beliau berkata kebencian rakyat terhadap Taib dapat dilihat dengan jelas khususnya dalam isu berkaitan tanah adat yang dirampas.

Berdasarkan faktor itu, beliau meletakkan keyakinan bahawa Pakatan mampu membuat kejutan pada pilihan raya kali ini.

"Kita telah datangkan 'full force' untuk ambil alih kerajaan negeri Sarawak," tegasnya.


http://www.harakahdaily.net/

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

 

About Me

tukartayarbaru
BERIKHTIAR DAN MENDOAKAN KESEMBUHAN SEMUA
View my complete profile

tukartayarbaru

tukartayarbaru

Malaysiakini

Harakah

Utusan Online

Kosmo Online