www.tukartayarbaru.blogspot.com : Email. tukartayarbaru@gmail.com

Tuesday 21 May 2013

SAH UTUSAN BODOH DAN RASIS : KINI ORANG CERDIK SOKONG BOS AIRASIA-X SEBAGAI WIRA



Ahli perniagaan Datuk Seri Kalimullah Hassan tampil mempertahankan ketua pegawai eksekutif AirAsia X, Azran Osman-Rani, yang dikecam hebat Utusan Malaysia kerana mengkritik pemberitaan akhbar milik Umno itu.

Kalimullah, dalam tulisannya di Twitter malah menyanjung tindakan dan sikap Azran dan menyifatkan eksekutif muda di syarikat penerbangan tambang murah itu sebagai “warga Malaysia sebenar”.

“Hanya orang yang taksub akan melihat komen seperti yang diutarakan Azran Osman-Rani itu sebagai (komen) menyakitkan hati,” kata Kalimullah dalam tulisan bertarikh 18 Mei.

Beliau yang pernah memimpin akhbar New Straits Times sebagai ketua pengarang kumpulan juga menyatakan rasa hairan dengan sikap yang ditunjukkan Utusan dalam isu Azran itu.

“Kadang-kadang, saya terfikir dari celah batu mana sesetengah personaliti Utusan ini muncul,” katanya, pada 8 Mei.


Dalam satu lagi tulisan, juga pada 8 Mei, beliau turut menyatakan rasa gembira apabila melihat rakyat Malaysia bersatu mengutuk “sikap rasis” Utusan.

"Amat mengujakan apabila melihat rakyat Malaysia bersatu dalam mengutuk (sikap) rasis Utusan yang terang-terangan dan berterusan," katanya.


Kenyataan berkenaan dipercayai merujuk kepada laporan muka depan Utusan bertarikh 7 Mei dengan tajuk besar "Apa lagi Cina mahu?"
Azran juga mula mendapat perhatian Utusan apabila beliau meluahkan rasa jengkelnya terhadap isu perkauman dalam laporan akhbar berkenaan.

Dalam tulisan di laman sosial Facebook dan Twitter, Azran dilaporkan turut mengkritik Pertubuhan Peribumi Perkasa Malaysia (PERKASA) sebagai pertubuhan tidak relevan yang menyebabkan orang Melayu berfikiran sempit

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

 

About Me

tukartayarbaru
BERIKHTIAR DAN MENDOAKAN KESEMBUHAN SEMUA
View my complete profile

tukartayarbaru

tukartayarbaru

Malaysiakini

Harakah

Utusan Online

Kosmo Online