www.tukartayarbaru.blogspot.com : Email. tukartayarbaru@gmail.com

Tuesday 23 April 2013

MB TERENGGANU BUAT SUMPAH LAKNAT. KENAPA TERASA?


KUALA TERENGGANU – Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Said sekali lagi bersumpah laknat bahawa beliau tidak terlibat dalam skandal balak yang dituduh oleh pihak pembangkang selama ini.


Sumpah tersebut dibuat semasa hadir ke Majlis Menandatangani Ikrar Integriti Korporat Perbadanan Memajukan Iktisad Negeri Terengganu (PMINT) di Dewan Konvensyen, Taman Tamadun Islam (TTI), Pulau Wan Man, di sini, semalam.

Sumpah itu merupakan kali ketiga dilakukan sepanjang beliau menjadi Menteri Besar.

Pertama semasa dituduh terlibat dalam isu pakaian sekolah, dan kedua beliau bersumpah menghubungi Lim Guan Eng dalam isu tempat letak kereta bertingkat semasa sidang Dun.

“Terbaru, saya dituduh terlibat dengan skandal balak. Sebab itu hari ini, di hadapan tuan-tuan biarlah saya bersumpah.

"Bismillahirrahmanirrahim, Wallahi, Watallahi, Wabillahi. Saya tidak terlibat melakukan rasuah dalam pemberian (skandal) balak,” katanya disambut tepukan hadirin pada majlis itu.

Sementara itu, semasa sidang media, beliau berkata, pihak pembangkang sengaja mempolitikkan isu itu walaupun perkara itu telah diserahkan kepada SPRM.

Katanya, pihak pembangkang sengaja bermain politik dengan menyelitkan perkara tersebut dalam siri-siri ceramah mereka.

Menurutnya, beliau juga bercadang membawa al-Quran semasa kempen PRU supaya apabila ada ceramah yang menuduhnya terlibat dalam skandal tersebut, beliau tidak teragak-agak untuk naik ke pentas pembangkang.

“Kalau saya dengar mereka berceramah ada diselitkan isu tersebut, saya akan suruh mereka bersumpah dan saya akan bersumpah sekali. Kebetulan hadir majlis hari ini, saya bersumpah terus.   

“Saya tidak terlibat dengan skandal balak dan ambil duit dan sebagainya. Saya bukan orangnya. Ini merupakan kali ketiga, saya bersumpah.  Pertama semasa isu pakaian sekolah, kedua isu tempat letak kereta dan hari ini skandal balak,” katanya.

Beliau juga bercadang untuk mengenakan syarat akuan bersumpah laknat mengikut hukum Islam kepada semua calon BN, malah kesemua penjawat awam di jabatan dan agensi kerajaan terutama yang melibatkan urusan tender juga akan berbuat demikian.

Langkah itu wajar dikuatkuasakan bagi mengelak sebarang musibah, selain mahu membuktikan segala projek yang diluluskan itu telus dan bebas daripada gejala rasuah.



0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

 

About Me

tukartayarbaru
BERIKHTIAR DAN MENDOAKAN KESEMBUHAN SEMUA
View my complete profile

tukartayarbaru

tukartayarbaru

Malaysiakini

Harakah

Utusan Online

Kosmo Online