www.tukartayarbaru.blogspot.com : Email. tukartayarbaru@gmail.com

Wednesday 17 April 2013

BN JOHOR MULA BERGOLAK? PR TEKAD TERUS MARA





KUALA LUMPUR: PAS tidak memandang rendah calon yang dikemukakan BN di Johor, biarpun percaya akan ada siri-siri bantahan daripada akar umbi, bermula di parlimen Gelang Patah, semalam.


Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub berkata barisan calon BN itu perlu dihadapi secara serius oleh calon Pakatan Rakyat dengan menumpukan seluruh gerak kerja semaksima mungkin.


"Walaupun tidak banyak perubahan di kalangan calon BN untuk memanaskan politik Johor, ia tetap menjadikan negeri itu sebagai salah satu negeri yang keputusannya nanti mendebarkan selepas 5 Mei," tegas Salahuddin kepada Harakahdaily, hari ini.


Apa yang penting, kata Salahuddin, kesepaduan Pakatan Rakyat Johor mesti dipertahankan bagi memberi keyakinan kepada rakyat Johor untuk memilih Pakatan Rakyat.


Beliau yang optimis tentang kesepaduan dalam BN yang semakin rapuh di negeri itu, memberi ruang kepada Pakatan Rakyat untuk menawarkan khidmat terbaik kepada pengundi di Johor.


"Saya difahamkan akan ada penolakan dalaman daripada kalangan calon Umno yang tidak terpilih untuk PRU13 ini. Namun, saya nasihatkan jentera parti agar teruskan kerja keras, fokus dengan strategi yang disusun untuk mencapai matlamat Pakatan Rakyat," tegas beliau.


Mengulas lanjut lawannya di parlimen Pulai dan Dun Nusajaya, Salahuddin mengharapkan satu pertandingan secara 'gentleman' dan demokratik.


Katanya, persaingannya antara Datuk Nur Jazlan Mohamed dan Datuk Dr. Zaini Abu Bakar diharap berlandaskan politik ilmu yang mencerminkan demokrasi sebenar dalam pilihan raya negara.


Selain menyeru jentera Pakatan Rakyat agar berkempen secara berhemah, Salahuddin juga mengajak BN agar meninggalkan dan menjauhi politik kotor dan samseng sepanjang kempen PRU13 ini.


Salahuddin, yang sebelum ini bertanding di parlimen Kubang Kerian, Kelantan bertindak menukar kerusi ke negeri Johor dalam usaha mengasak BN Johor pada PRU13 ini.


Salahuddin akan menentang Nur Jazlan di parlimen Pulai, manakala menentang Dr. Zaini di Dun Nusajaya.



0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

 

About Me

tukartayarbaru
BERIKHTIAR DAN MENDOAKAN KESEMBUHAN SEMUA
View my complete profile

tukartayarbaru

tukartayarbaru

Malaysiakini

Harakah

Utusan Online

Kosmo Online