www.tukartayarbaru.blogspot.com : Email. tukartayarbaru@gmail.com

Wednesday 25 January 2012

UMNO YAKIN TAWAN KELANTAN TAPI DENGAN CARA KHURAFAT INI.........Saksikan



\
ajib tepung tawar van Skuad Sayang Wanita UMNO Kelantan

KOTA BAHARU: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak hari ini menepung tawar 15 buah van Skuad Sayang yang akan digunakan Pergerakan Wanita UMNO dalam memberi perkhidmatan kepada rakyat di Kelantan. 

Majlis ringkas berkenaan berlangsung di Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra, Pengkalan Chepa di sini, selepas ketibaan Perdana Menteri pada jam 11.50 pagi ini.

Hadir sama Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kelantan, Datuk Dr Awang Adek Hussin, Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi dan Ketua Wanita UMNO Kelantan, Datin Halimah Mahamad.

Terdahulu, Najib yang juga Presiden UMNO, mengadakan perjumpaan tertutup dengan pemimpin Barisan Nasional (BN) Negeri Kelantan, selama kira-kira sejam.

Perdana Menteri kemudiannya menghadiri majlis menyambut menantu yang diadakan Setiausaha Politiknya, Datuk Mohd Fatmi Che Salleh di kediaman Mohd Fatmi di Jalan Hospital di sini.

Sementara itu, Halimah berkata, van Skuad Sayang itu akan digunakan 14 bahagian UMNO di negeri ini manakala sebuah lagi akan digunakan Badan Perhubungan UMNO Kelantan.

Beliau berkata, kemudahan itu akan dapat melancarkan lagi kegiatan Pergerakan Wanita UMNO Kelantan dalam memberi perkhidmatan kepada masyarakat di seluruh negeri.
"Sebelum ini, Wanita UMNO menggunakan kenderaan sendiri termasuk untuk masuk ke kampung bagi mendekati rakyat dan membantu meringankan beban mereka," katanya.

Beliau berharap dengan adanya van berkenaan, ahli pergerakan itu akan lebih gigih lagi mendekati dan memberi bantuan kepada rakyat. - BERNAMA

Garis Panduan Hukum Khurafat Dan Azimat

Akidah
Tarikh Keputusan: 5 Jul, 2011

Keputusan:
Mesyuarat Jawatankuasa Fatwa Negeri Melaka bil. 3/2011 yang bersidang pada 4 Sya’aban 1432H bersamaan 5 Julai 2011 sebulat suara bersetuju dengan Garis Panduan Hukum Khurafat dan Azimat seperti berikut :

....
c) Antrara bentuk-bentuk khurafat adalah seperti berikut:

  • Kepercayaan kepada keramat seperti makam, kubur, pokok kayu, telaga keramat, batu, cincin, bukit, tongkat, haiwan tertentu dan sebagainya;
  • Kepercayaan kepada sial majal seperti adat mandi safar, adat mandi membuang sial dan sebagainya;
  • Kepercayaan kepada jin dan memohon pertolongan darinya seperti adat memuja kampung, adat merenjis tepung tawar, adat semah pantai dan sebagainya;
  • Kepercayaan kepada bertambah dan berkurangnya rezeki seperti adat memuja semangat padi, bersemah, membuang ancak ke sungai dan laut dan sebagainya;
  • Kepercayaan kepada petanda-petanda dan pantang larang contohnya seperti tidak melihatkan bayi di muka cermin kerana kelak ia akan mati di dalam air, tidak boleh keluar ketika gagak berbunyi kerana takut mendapat sial atau bala dan sebagainya;


Ulasan GB

Apa cerita Jamil Khir yang bertanggungjawab di dalam hal-ehwal agama di dalam UMNO dan kabinet? Mana mufti-mufti? Mana sekalian para ustadz dan ulamak dalam UMNO?

Mahu share juga ker dalam bab khurafat yang terpampang jelas dilakukan oleh PM?

Kebenaran terdedah jua: bahawa Najib dan UMNO masih terkongkong dengan amalan-amalan khurafatnya, lagi mahu bising cakap pasal Islam dan wasatiah.

Wasatiah Najib dan UMNO membolehkan kerja-kerja khurafat dan syirik di kalangan masyarakat Islam di negara ini.





http://greenboc.blogspot.com/2012/01/najib-dan-umno-masih-amalkan-khurafat.html


 Jalan Hospital di sini. - BERNAMA

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

 

About Me

tukartayarbaru
BERIKHTIAR DAN MENDOAKAN KESEMBUHAN SEMUA
View my complete profile

tukartayarbaru

tukartayarbaru

Malaysiakini

Harakah

Utusan Online

Kosmo Online