www.tukartayarbaru.blogspot.com : Email. tukartayarbaru@gmail.com

Monday 21 November 2011

TERKINI.....TERENGANU MULA DILANDA BANJIR........

KUALA TERENGGANU 21 Nov. - Hujan berterusan sejak awal pagi semalam menyebabkan air naik di beberapa kawasan rendah di sekitar negeri ini mulai pagi tadi.

Menurut Portal Kenyataan Banjir Negeri Terengganu, sehingga pukul 9.16 pagi ini seramai 22 mangsa daripada tujuh keluarga telah dipindahkan ke pusat pemindahan yang terletak di Masjid Kampung Merbau Menyusut, Setiu. - Utusan 


Terengganu menjadi negeri pertama dilanda banjir tahun ini berikutan hujan lebat di negeri itu sejak semalam hingga pagi ini.

Jurucakap Majlis Keselamatan Negara yang dihubungi Bernama berkata, di Terengganu, sehingga jam 11 pagi ini dua daerah iaitu Setiu dan Hulu Terengganu mula dinaiki air.

Beliau berkata, di Setiu seramai 22 orang dari tujuh keluarga di Kampung Merbau Menyusut dipindah ke pusat pemindahan pada jam 8 pagi ini manakala kampung yang terbabit di Hulu Terengganu ialah Kampung Kolam Ajil dan Kampung Telaga.

"Jumlah mereka yang dipindahkan di Hulu Terengganu belum ketahui," katanya.

Jurucakap Jabatan Pengairan dan Saliran (JPS) pula berkata, paras air Sungai Nerus di Kampung Langkap kini melebihi paras bahaya iaitu 22.14 meter (bahaya 21.5 meter) dan Sungai Telemong di Kampung Paya Rapat meningkat kepada paras amaran iaitu 21.2 meter (amaran 21 meter).
Keadaan cuaca di Terengganu kini gelap dengan hujan lebat di seluruh negeri.

- Bernama



0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

 

About Me

tukartayarbaru
BERIKHTIAR DAN MENDOAKAN KESEMBUHAN SEMUA
View my complete profile

tukartayarbaru

tukartayarbaru

Malaysiakini

Harakah

Utusan Online

Kosmo Online