www.tukartayarbaru.blogspot.com : Email. tukartayarbaru@gmail.com

Tuesday 22 November 2011

BAYI MCA DAPAT RM200, EMAK BAYI WANITA UMNO KEBAS RM250 JUTA.............Memalukan......

KUALA LUMPUR 21 Nov. - Bermula tahun depan, isteri kepada ahli MCA atau anggota sayap Wanita parti itu yang melahirkan bayi akan menerima sumbangan RM200 manakala mereka yang mencecah usia 60 tahun akan menerima 'angpau' RM100 setiap seorang.


Perkara itu diputuskan pada mesyuarat Ahli Jawatankuasa Pusat (CC) MCA hari ini yang dipengerusikan oleh Presiden, Datuk Seri Dr. Chua Soi Lek.

Menurut Soi Lek, sumbangan ikhlas itu sebagai ucapan tahniah dan penghargaan kepada ahli MCA yang menyambut kehadiran ahli ba ru dalam keluarga mereka.

"Sumbangan ini akan diberi mulai Januari tahun depan kepada ibu yang melahirkan anak sebagai ucapan tahniah daripada MCA," katanya pada sidang akhbar selepas mesyuarat itu di sini.

Katanya, berdasarkan keputusan mesyuarat itu, kira-kira 300,000 ahli MCA yang akan mencecah usia 60 tahun pada 2012 layak menerima 'angpau' RM100.

Tambah beliau, satu taklimat akan diadakan kepada semua pemimpin bahagian MCA berhubung agihan sumbangan itu bagi memastikan ia dapat disalurkan dengan teratur.

Dalam pada itu Soi Lek memberitahu, pihaknya juga akan mengadakan perjumpaan dengan kira-kira 70 lembaga pengarah dan pengetua sekolah persendirian Cina bagi membincangkan pembangunan infrastruktur sekolah masing-masing.

"Kementerian Pelajaran telah meluluskan sejumlah peruntukan kepada sekolah persendirian Cina bagi membangunkan infrastruktur dan memperbaiki peralatan sekolah," katanya.

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

 

About Me

tukartayarbaru
BERIKHTIAR DAN MENDOAKAN KESEMBUHAN SEMUA
View my complete profile

tukartayarbaru

tukartayarbaru

Malaysiakini

Harakah

Utusan Online

Kosmo Online