www.tukartayarbaru.blogspot.com : Email. tukartayarbaru@gmail.com

Thursday 25 August 2011

PANAS............. GERAKAN DISEPAK, JAWATAN KM MILIK UMNO DI PULAU PINANG

Kunci bagi BN merampas semula Pulau Pinang pada pilihan raya umum akan datang ialah dengan menjanjikan kerusi ketua menteri diserahkan kepada Umno, kata akhbar milik parti itu, Utusan Malaysia.

“Jika semua pihak setuju Umno akan menjadi ketua menteri selepas pilihan raya umum kelak ini, saya yakin Pulau Pinang akan berjaya diambil semula,” tulis Zaini Hassan dalam kolum 'Cuit' hari ini.

utusan cuit 240811 anwar renaissanceKatanya, kedudukan kerusi dalam DUN Pulau Pinang sekarang ialah 11 bagi Umno, satu bagi PAS, 19 untuk DAP manakala PKR memiliki 9 kerusi.

“Jika semua pihak setuju (bagi Umno diberikan kerusi ketua menteri), maka undi Melayu yang diberi kepada PKR itu akan kembali kepada Umno dan Umno pastinya akan menerajui semula negeri itu kelak.

“Walaupun ada yang kata idea ini seperti mimpi di siang hari atau mustahil kerana orang Cina tidak akan bagi, tapi dalam politik ia boleh berlaku,” hujahnya.

Zaini juga membidas presiden Gerakan Tan Sri Koh Tsu Koon yang juga pengerusi BN Pulau Pinang kerana “banyak membuat bising” baru-baru ini sedangkan beliau juga kurang arif mengapa media arus perdana mengasak sakan dirinya.

“Sepatutnya BN Pulau Pinang jangan buat kecoh. Tumpuan ialah mengambil balik negeri itu. Yang kecoh sekarang ialah Lim Guan Eng. Mengapa beliau disenyapkan sahaja?

“Sepatutnya perbincangan sekarang ialah untuk memberi balik pusingan Ketau Menteri kepada Umno yang menang semua kerusi yang ada dalam DUN sekarang.

“Tak payah bising-bising. Gerakan jangan buat kecoh. Senyap dan tumpukan kepada pilihan raya,” kata Zaini.

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

 

About Me

tukartayarbaru
BERIKHTIAR DAN MENDOAKAN KESEMBUHAN SEMUA
View my complete profile

tukartayarbaru

tukartayarbaru

Malaysiakini

Harakah

Utusan Online

Kosmo Online