www.tukartayarbaru.blogspot.com : Email. tukartayarbaru@gmail.com

Tuesday 9 August 2011

PANAS......! DATUK HASSAN ALI MASUK UMNO?

KUALA LUMPUR 8 Ogos - Pengerusi Jawatankuasa Tetap Hal Ehwal Islam, Adat Istiadat Melayu dan Kemudahan Awam Selangor, Datuk Dr. Hasan Mohd. Ali disaran supaya keluar daripada Pas setelah terbukti parti itu tidak memperjuangkan kepentingan Islam.

Ketua UMNO Bahagian Cheras, Datuk Syed Ali Alhabshee berkata, perkara itu dibuktikan dengan tindakan Pas yang sanggup menodai kesucian Islam kerana takut kepada sekutu politiknya dalam pakatan pembangkang.

"Pemimpin Pas sanggup mendiamkan diri dan menjadi bacul berhubung isu serbuan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) ke atas Gereja Methodist Damansara Utama kerana ingin menjaga hati sekutunya dalam pembangkang.

"Presidennya pula, Datuk Seri Abdul Hadi Awang masih lagi berdolak-dalik berhubung isu serbuan itu baru-baru ini," katanya menerusi blognya, http://umnobahagiancheras.blogspot.com.

Menurut Syed Ali, soal akidah merupakan satu perkara yang tidak boleh dicampuradukkan dengan kepentingan politik atas sebarang alasan.

Katanya, Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim pula dilihat seperti menyalahkan Hasan dalam serbuan tersebut dan mengarahkan pihak terlibat menutup mulut berhubung isu itu.

"Inilah masalah Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor, Menteri Besar orang Islam tetapi Hasan selaku Exco yang bertanggungjawab dalam hal ehwal Islam seperti cuba diberikan tekanan berhubung isu itu," katanya. 

Beliau seterusnya mengucapkan syabas kepada Hasan kerana berani mempertahankan kesucian agama Islam walaupun menyedari bakal berdepan dengan tindakan oleh Kerajaan PKR Selangor.

"Jika dia dipecat atau keluar daripada Pas, kami sedia menerima jika beliau berhasrat untuk menyertai UMNO," katanya.
 
p/s: Inilah perangai jahat Umno yang memang jahat dulu kini dan selamanya. Sentiasa nak ambil kesempatan berbuat jahat, semasa Datuk Hassan Ali menjadi Pesuruhjaya PAS Selangor habis ditibai dan dikondem Hassan Ali pada setiap program berkaitan PAS di Selangor, bila berlaku putar-belit media berhubung kes JAIS, maka mulalah mereka memulakan agenda jahat terancang sebab itu memang perangai orang munafik dalam Umno.

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

 

About Me

tukartayarbaru
BERIKHTIAR DAN MENDOAKAN KESEMBUHAN SEMUA
View my complete profile

tukartayarbaru

tukartayarbaru

Malaysiakini

Harakah

Utusan Online

Kosmo Online