www.tukartayarbaru.blogspot.com : Email. tukartayarbaru@gmail.com

Monday 25 July 2011

PERTANDINGAN MENIPU 1MALAYSIA ANTARA RTM DAN YOUTUBE. SIAPA JUARA? Saksikan sandiwara ini....


KUALA LUMPUR: Radio Televisyen Malaysia (RTM) akan menyiarkan video rakaman perhimpunan haram pada 9 Julai lepas secara berterusan bagi mendedahkan perkara sebenar yang telah berlaku, kata Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr Rais Yatim.

Beliau berkata rakaman video yang mula disiarkan malam tadi perlu ditonton orang ramai yang inginkan jawapan kepada tohmahan pihak tidak bertanggungjawab yang mendakwa pihak berkuasa bertindak zalim terhadap peserta perhimpunan haram itu.

"Saya menyeru semua rakyat Malaysia menonton RTM bagi melihat daripada segi sebenar dan tepatnya apa yang telah berlaku dan hakimkan sendiri apa yang telah dirakamkan itu," katanya kepada pemberita selepas mengambil bahagian dalam pertandingan badminton persahabatan antara RTM dengan pasukan Datuk Seri Utama Rais Yatim (DSURY) di sini Ahad.

Katanya RTM akan menayangkan adegan-adegan sebenar perlakuan politik jalanan yang dilakukan pada hari berkenaan, sekaligus menjelaskan siapakah yang sebenarnya berbohong.
Pada perlawanan persahabatan itu, pasukan DSURY menewaskan RTM.

Ditanya sama ada rakaman video yang diperoleh daripada Polis Diraja Malaysia (PDRM) itu akan diedarkan ke stesen televisyen lain, Rais berkata pihaknya akan berbuat demikian sekiranya PDRM memberikan persetujuan.- BERNAMA

p/s.  ( Dahsyat sungguh pemikiran sipengampu Rais yang cuba membodek Najib. Jika RTM berhasrat menayang berulangkali rakaman Bersih 2.0 semata-mata untuk menipu rakyat, baik lupakanlah. Rakyat bukan bodoh macam orang Umno dan BN. Rakyat akan cari alternatif laindengan membenadingkan rakaman dalam Youtube pula. Selepas itu rakyat akan tahu bahawa RTM memang kaki tipu, akhirnya Rais akan membawa kemaluan buat Najib. Sebenarnya Rais nak berkempen agar Najib calonkan dia lagi dalam PRU13. Ayuh, rakyat jangan diperdaya manusia jahata ini...)

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

 

About Me

tukartayarbaru
BERIKHTIAR DAN MENDOAKAN KESEMBUHAN SEMUA
View my complete profile

tukartayarbaru

tukartayarbaru

Malaysiakini

Harakah

Utusan Online

Kosmo Online