www.tukartayarbaru.blogspot.com : Email. tukartayarbaru@gmail.com

Wednesday 25 May 2011

UMNO MEMANG PENGECUT NAK UMUM TARIKH PILIHANRAYA. Kena Minta Izin Rosmah Ke?

KUALA LUMPUR 24 Mei - Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Mohd. Shafie Apdal hari ini membidas kenyataan Datuk Seri Abdul Hadi Awang kerana menyifatkan UMNO sebagai pengecut apabila masih tidak memberitahu tarikh sebenar Pilihan Raya Umum (PRU) Ke-13.


Ujar beliau, UMNO bukan seperti yang didakwa oleh Presiden Pas itu kerana tempoh penggal pemerintahan kerajaan Barisan Nasional (BN) selepas PRU- 12 adalah sehingga 2013.

"Ini bukan soal pengecut atau tidak. Fokus kerajaan adalah tadbir negara dengan baik untuk rakyat.

"Kenapa asyik hendak tuntut pilihan raya sahaja? Nanti tadbir dua tahun, dia tuntut pilihan raya. Tiada kerja lainkah?

"Jangka masa pemerintahan kerajaan masih panjang iaitu sehingga 2013,'' katanya pada sidang akhbar selepas merasmikan Persidangan Pegawai Mara Daerah Se-Malaysia 2011, di sini hari ini.

Beliau mengulas kenyataan Abdul Hadi yang menyifatkan tindakan UMNO yang masih tidak memberitahu tarikh sebenar PRU 13 sebagai tindakan pengecut dan tidak adil serta berat sebelah dan hanya mementingkan diri.

Mohd. Shafie berkata, UMNO dan BN tidak pernah takut untuk berhadapan dengan pilihan raya malah pilihan raya kecil sebelum ini pun tetap menyaksikan UMNO serta BN bersama menyahut cabaran.
 
 
( Shafie ni memang nak cari makan dalam Umno sebab kat Sabah manalah ada orang pribumu dok sibuk dengan Umno hanya Shafie yang terhegeh-hegeh dengan Umno sebab dapat jawatan Menteri. Semua orang tahu malahan orang dari dunia lain pun tahu memang Umno jenis pengecut macam takde telur bila sebut bab nak umum tarikh sesuatu pilihanraya apatah lagi bab  nak umum pilihanraya umum, memang Umno pengecut giler.................... Sejak zaman Mahathir, pastu Pak Lah semuanya kata nak cari ilham..ilham....apa ke bendenya selain nak mempermainkan hak rakyat....... Kata BN kuat sangat, umumkan sekarang PRU13 jika anak janyan, tapi memang Umno buan anak jantah kakaakkakakakak.......... )

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

 

About Me

tukartayarbaru
BERIKHTIAR DAN MENDOAKAN KESEMBUHAN SEMUA
View my complete profile

tukartayarbaru

tukartayarbaru

Malaysiakini

Harakah

Utusan Online

Kosmo Online