www.tukartayarbaru.blogspot.com : Email. tukartayarbaru@gmail.com

Tuesday 17 May 2011

PADAH INTAI WANITA WARGA NEPAL DI TEMBAK POLIS

MUAR: Seorang pekerja kilang kitar semula warga Nepal cedera pada kaki selepas ditembak ketika cuba menetak pegawai polis yang mahu menahannya susulan kes mengintai dan menakutkan penduduk kampung dalam kejadian di Parit Jawa, dekat sini awal pagi semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 3.30 pagi itu, sepasukan anggota polis diketuai Pegawai Penyiasat, Inspektor Mohamad Hairul Faizal Mohamad Ali, bergegas ke kilang terbabit sejurus selepas menerima laporan mengenai perbuatan seorang lelaki bersenjatakan parang mengganggu ketenteraman awam.

Ketua Polis daerah, Asisten Komisioner Mohamad Nasir Ramli berkata, polis terpaksa memecah masuk sebuah bilik dalam kilang itu selepas suspek enggan menyerahkan diri dan ketika memasuki bilik itu, suspek mengacukan parang ke arah polis dengan mengugut untuk mencederakan.

 Katanya, ketika usaha memujuk suspek menyerahkan diri tetapi lelaki itu melibas parang sebelum menerpa ke arah anggota polis menyebabkan polis terpaksa melepaskan tembakan mengenai paha kiri suspek.

“Polis berusaha suspek menyerah diri dan mengarahnya meletak senjata tetapi dia enggan, sebaliknya melibas parang dan menerpa ke arah anggota polis menyebabkan tembakan terpaksa dilepaskan dalam usaha mempertahankan diri.

“Meskipun dalam keadaan cedera akibat tembakan yang terkena pada kakinya, namun suspek masih cuba bertindak agresif tetapi tindakan polis berjaya menahannya. Suspek berusia lingkungan 30-an itu dirujuk ke Hospital Pakar Sultanah Fatimah (HPSF) untuk rawatan lanjut dan keadaannya dilaporkan stabil," katanya.

Mohamad Nasir berkata, kira-kira sejam sebelum kejadian itu, suspek dikatakan mengintai rumah seorang penduduk yang terletak kira-kira 100 meter daripada kilang itu sebelum disedari mangsa yang bertindak menghalaunya.

Katanya, suspek kembali semula ke situ dengan membawa parang dan menetak jalan di hadapan rumah berkenaan sambil menjerit dalam bahasa yang tidak difahami.

“Penduduk kampung yang bimbang dengan keselamatan mereka terus melaporkan kejadian itu kepada polis. Siasatan awal mendapati suspek yang sudah 10 tahun bekerja di kilang itu, berada dalam pengaruh alkohol dan dipercayai sudah beberapa hari menganggu penduduk berhampiran kilang itu termasuk mengintai wanita dan menjerit-jerit pada waktu malam.

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

 

About Me

tukartayarbaru
BERIKHTIAR DAN MENDOAKAN KESEMBUHAN SEMUA
View my complete profile

tukartayarbaru

tukartayarbaru

Malaysiakini

Harakah

Utusan Online

Kosmo Online