www.tukartayarbaru.blogspot.com : Email. tukartayarbaru@gmail.com

Tuesday 31 May 2011

NAKHAEI KUTUK NIK AZIZ........! KES DI YADIM APA CERITA DATUK?

KUALA LUMPUR 30 Mei - Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim telah berjaya memerangkap Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dalam dakyahnya bagi menyelamatkan diri beliau daripada terus dicemuh berikutan isu moral yang dihadapinya kini. 


Bekas Naib Presiden Pas, Datuk Nakhaie Ahmad berkata, Nik Abdul Aziz sebagai seorang pemimpin parti yang besar seharusnya menyiasat setiap tuduhan yang dikaitkan dengan Anwar dan bukan sewenang-wenangnya mendakwa ia sebagai fitnah.

''Kalau dia (Nik Abdul Aziz) tidak percaya dengan tuduhan orang lain sepatutnya dia siasat. Itu yang patut dia lakukan, jangan tuduh orang lain melakukan fitnah. Apa yang kita lihat, dia hanya tuduh orang lain tetapi dia tidak siasat untuk cari kebenaran.

''Kalau begitulah dia jadi pemimpin, nampaknya Nik Abdul Aziz terlalu lemah dalam membuat keputusan bukan sahaja untuk dirinya tetapi parti,'' katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini
.
Bekas Ahli Jawatankuasa Dewan Ulama Pas Pusat, Prof. Madya Mohd. Noor Deris meminta Nik Abdul Aziz bertaubat daripada terus mempertahankan Anwar yang berdepan dengan isu moral dan dikaitkan dengan rakaman video seks.

Nik Abdul Aziz sebelum ini dalam ceramahnya di Kampung Setia, Kuang menasihatkan pihak yang menabur fitnah terhadap Anwar dengan mengaitkannya dengan rakaman video seks tampil memohon maaf. 


( Inilah fesyen berpolitik orang yang pernah menjadi pengkhianat pada PAS, macam dah jadi gila talak apabila sibuk mencari ruang dalam akhbar untuk menonjulkan dirinya sebagai seorang ulamak Umno yang tidak dihargai pun sebenarnya oleh Umno, telah dijadikan kuda tunggangan Umno dalam YADIM.  Nakhaie pernah menjawat jawatan Naib Presiden PAS, selepas mengkhianti PAS beliau masuk UMNO kemudian dilantik menjadi Pengerusi YADIM. Disaat pencen beliau, beliau dikatakan mengamalkan dua kes rasuah yang melibatkan kewangan YADIM seperti yang dihebohkan oleh bekas Mufti Perlis Dr.Mohd Asri suatu ketika dulu. Hingga kini kes rasuah Nakahie masih dalam proses yang entahkan bila akan diselesaikan. Hari ini beliau menghentam Tok Guru Nik Aziz, selemah TokGuru beliau tak buat rasuah macam orang yang menuduh, selemah Tok Guru beliau tidak mengkhianti pasti macam yang menuduh................ Akhirnya Nakhaie hanya menjadi mainan Umno dan juga untuk mencari populariti di saat menjelang Muktamar PAS pada 1-3 Jun 2011 yang dibuat bersebelahan dengan rumah beliau di Taman Melewar. Mungkin Nakhaie terasa nak "joint" muktamar tapi akan daya sebab diri beliau ialah Umno yang berfahaman kebangsaan tentulah tak sama dengan PAS yang memperjuangkan Islam. Paling tidak pun beliau akan mendengar melalui pembesar suara yang mungkin dipasang di atas bumbung Markaz Tarbiyyah, mendengar seorang dalam diri di biliknya. Kesiannya hidup seorang tua dipenghujung usia yang kelam....)
 
.

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

 

About Me

tukartayarbaru
BERIKHTIAR DAN MENDOAKAN KESEMBUHAN SEMUA
View my complete profile

tukartayarbaru

tukartayarbaru

Malaysiakini

Harakah

Utusan Online

Kosmo Online