www.tukartayarbaru.blogspot.com : Email. tukartayarbaru@gmail.com

Friday 27 May 2011

ANWAR ATAU NAJIB KE SG.BULOH?....HARGA RON95 MENJADI PENENTU

Percayakah anda bahawa harga petrol RON95 kini menjadi sumber ilham untuk Najib menentukan tarikh sebenar PRU13. Tarikh keramat buat ada Najib atau Anwar.  Najib memang dalam dilema? Sama ada Najib atau Anwar akan menghuni penjara Sg.Buloh, maka harga RON95 menjadi keramat buat Najib?

Ekonomi negara sebenarnya semakin tenat, harga petrol pasti akan terus melambung, kadar inflasi akan teus meningkat, rakyat pula semakin tertekan dengan kadar kenaikan harga barangan, dan jika suasana ini tidak ditanggani oleh Najib, maka rakyat akan merasa marah dan merasa benci terhadap kerajaan.. Itulah yang paling Najib takuti...........kuasa rakyat akan menentukan hidup mati Umno dan BN.


Nk buat pilihanraya segera dalam tahun ini 2011, Najib pun belum pasti menang,........... penduduk kaum Cina masih diparas yang sangat rendah untuk menyokong BN, orang Melayu semakin celaru, pegawai kerajaan juga sangat tidak menyukai dasar-dasar kerajaan masa kini, jadi kepada faktor apakah Najib ingin sandarkan? Najib tiada faktor utama pun?

Jikapun PRU 13 ingin beliau segerakan, ini hanyalah perkiraan politik sahaja..................jika BN menang besar maka hujahnya BN dan Najib akan  bebas melakukan apa sahaja terhadap negara selepas ini tanpa gangguan sebab rakyat dah beri undi kepada BN................

Tapi Najib juga semakin risau, itu jika BN menang,jika BN kalah macamana? Najib akan dihantar ke Sg.Buloh, pasti Najib tak mahu? Pasti Muhyiddin pun tak mahu? Segala skandal termasuklah kes Altantunya, kes kapal selam, penganugerahan projek kepada kroni dansebagainya bakal diselongkar oleh Pakatan Rakyat, pada masa itu ke mana Najib nak lari?

Rosmah pasti tak sempat audit duit PERMATA yang belanja RM111 juta setahun tanpa pengawasan mana-mana Kementerian? Najib takkan mahu ke Sg.Buloh.........? Najib tak mahu namanya dipahat  sebagai PM yang menjahanamkan BN dan menguburkan Umno dalam lipatan sejarah, pasti Najib tak sanggup? Ke mana Najib nak pergi? Nak minum RON95? Kerja lucu yang pasti Najib tak sanggup lakukan juga? Semuanya kini bergantung kepada harga RON95, pasti Najib termenung setiap malam mengenang ilham pada petrol bernama RON95 ini.

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

 

About Me

tukartayarbaru
BERIKHTIAR DAN MENDOAKAN KESEMBUHAN SEMUA
View my complete profile

tukartayarbaru

tukartayarbaru

Malaysiakini

Harakah

Utusan Online

Kosmo Online