www.tukartayarbaru.blogspot.com : Email. tukartayarbaru@gmail.com

Saturday 9 April 2011

WAJAH TUKANG SIHIR/BOMOH TAIB UTK PERTAHAN SARAWAK. MANA JAKIM? Pemimpin Umno Pun Ada Bomoh Kerat 18

Isu bomoh atau tukang sihir KM Sarawak mendapat liputan meluas di media. Jika ini benar alangkah malangnya bagi seorang beragama Islam melakukan perkara yang diharamkan dengan penglibatan tukang sihir atau bomoh dalam semua tindakan beliau. Inikah cara parti BN mendapat Ilham? Naauzubillah.

“Tidak ramai yang mengetahui cerita ini, sehingga hari penamaan calon pada 6 April lalu di Mukah. Pengaruh mereka ke atas cengkaman politik Taib begitu besar dan sukar diatasi, malah ia mengatasi pengaruh politik perdana menteri kita,” dakwa Salleh yang juga adalah sepupu Taib.

Calon Bebas Balingian Datuk Salleh Jafaruddin mendakwa Ketua Menteri Sarawak, Tan Sri Abdul Taib Mahmud dikelilingi oleh 'bomoh luar negara'.

“Kita mahu selamatkan Sarawak daripada dipimpin seorang ketua yang tunduk dan menyerahkan akal fikiran, keupayaan fizikal dan kerohanian dipengaruhi bomoh sihir luar negara yang mengelilinginya.

“Saya secara peribadi saya berjumpa dan berdepan dengan tiga bomoh itu pada hari penamaan calon di Mukah.

“Saya beritahu mereka tidak ada hak memberi nasihat spiritual kepada ketua menteri, khususnya pada pilihan raya sehingga mempengaruhinya dalam keputusan memuktamadkan senarai calon Barisan Nasional,” kata Salleh (atas,kanan) pada sidang media hari ini.

Dakwanya, tiga bomoh berkenaan, seorang dipercayai rakyat Australia dan seorang lagi berbangsa Yahudi bekerjasama dengan naib presiden kanan PBB, Datuk Awang Tengah Ali Hasan, adik perempuan Taib - Radziah Mahmud dan Taib sendiri semasa menyediakan senarai calon BN.



 

 

P/s. Terasa kembali ke zaman Firaun la pulak di mana penggunaan tukang sihir atau bomoh-bomoh yang jelas syirik untuk melawan Nabi Musa yang menyampaikan wahyu Allah S.W.T.

Janganlah pemimpin BN atau sesiapapun menggunakan khidmat tukang sihir atau bomoh ini.

Apa komen JAKIM? Apa kata Menteri Jamil Khir sebab JAKIM yang jaga agama di Sarawak?

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

 

About Me

tukartayarbaru
BERIKHTIAR DAN MENDOAKAN KESEMBUHAN SEMUA
View my complete profile

tukartayarbaru

tukartayarbaru

Malaysiakini

Harakah

Utusan Online

Kosmo Online