www.tukartayarbaru.blogspot.com : Email. tukartayarbaru@gmail.com

Monday 18 April 2011

TOK GURU NIK AZIZ KESAL DITUDUH KAHWIN TIGA

KOTA BHARU - Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat kesal kerana dituduh berkahwin tiga ketika kempen Pilihan Raya Negeri (PRN) Sarawak yang berakhir kelmarin.

"Sampai begitu sekali mereka usaha burukkan imej saya. Mereka kata saya kahwin tiga. Saya sendiri pun tak tahu saya kahwin tiga. Namun ini semua tidak berkesan. Buktinya undi yang kita terima meningkat," katanya di sini, semalam.

Meskipun Pas tewas kesemua kerusi yang ditandingi, Nik Aziz berkata, pihaknya tetap berpuas hati dengan peningkatan undi yang diterima, khususnya kawasan yang ditandingi Pas.

Menteri Besar Kelantan itu berkata, rakyat Sarawak semakin menerima kehadiran pakatan di negeri itu terutama kawasan yang dimenangi DAP walaupun berlaku ketidakadilan dalam perjalanan pilihan raya terbabit.

“Barisan Nasional (BN) gunakan segala kemudahan kerajaan termasuk radio, televisyen dan akhbar tetapi, kita berjaya tingkatkan undi begitu banyak dan kita mempunyai harapan yang tinggi di akhirat kelak,” katanya.

Pada pilihan raya negeri itu, BN memenangi 55 daripada 71 kerusi yang dipertandingkan dengan DAP memenangi 12 kerusi, PKR tiga, manakala satu lagi kerusi dimenangi calon Bebas.

Manakala Pas yang bertanding di lima kawasan gagal memenangi sebarang kerusi, walaupun di peringkat awal dijangka dapat merampas kerusi Beting Maro.

Nik Aziz berkata, peluang Pas untuk terus bertapak di Sarawak semakin meluas kerana generasi muda yang ada terdedah kepada maklumat selain sokongan dari penduduk bandar yang memberikan undi sepenuhnya kepada parti itu.

Dalam pada itu, beliau turut mengecam tindakan BN yang menggunakan serangan peribadi termasuk memanipulasi kes dakwaan zina terhadap Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim bagi mendapatkan sokongan.

Sementara itu, Setiausaha Politik kepada Perdana Menteri, Datuk Mohd Fatmi Che Salleh berkata, peningkatan undi Cina terhadap DAP berkemungkinan kerana mereka terpengaruh bahawa PR akan membentuk kerajaan baru di negeri itu.

“Mungkin mereka tersilap percaturan kerana percaya dakyah DAP dan apa pun kemenangan BN di Sarawak membuktikan mereka tetap mahukan kemajuan dan perpaduan yang dibawa BN,” katanya.

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

 

About Me

tukartayarbaru
BERIKHTIAR DAN MENDOAKAN KESEMBUHAN SEMUA
View my complete profile

tukartayarbaru

tukartayarbaru

Malaysiakini

Harakah

Utusan Online

Kosmo Online