www.tukartayarbaru.blogspot.com : Email. tukartayarbaru@gmail.com

Tuesday 12 April 2011

TERKINI : SARAWAK DIKUASAI PR. NAJIB MASUK KAMPUNG

Kehangatan PRN Sarawak seakan menjadii milik PR. Terkini dikatakan DAP dan sekutunya telah menguasai pengundi di bandar-bandar besar seperti Kuching, Miri, Sibu, Bintulu dan beberapa kawasan banddar lain. Keadaan ini menyebabkan Najib sesak nafas dan cubu pula masuk ke kawasan  kampung dan luar bandar bagi tujuan meraih undi simpati penduduk luar bandar. Taib mungkin berkira-kira  hendak berlepas ke London jika keadaan ini tidak berubah sebelum 16hb April nanti.

Ceramah DAP di Kuching telah dihadiri lebih 10,000 orang yang juga merupakan rekod kehadiran tertinggi dalam sejarah PRN Sarawak.  Begitu juga dengan kehadiran seramai lebih 8,000 orang dalam ceramah DAP. Dan jumlah kutipan derma pada malam ceramah tersebut jika dicampurkan boleh mencecah RM 50,000 yang juga merupakan sejarah kutipan tertinggi dalam ceramah anjuran DAP. Biasanya kutipan derma dibuat dalam ceramah anjuran PAS sahaja tetapi kini rakyaat Sarawak sanggu mengeluarkan duit demi menumbangkan Taib dan BN daripada terus menjarah bumi Sarawak.

PR perlu mengekalkan momentum di atas jika berhasrat menawan Sarawak. Dengan target 25-26 kerusi semakin tercapai iaitu menidakkan majoriti 2/3 semakin diperolehi oleh PR, maka PR boleh meningkatkan momentum untuk menguasai Sarawak pula kerana perkara ini tidak mustahil dengan tsunami rakyat Sarawak kini. PR perlu target 37 kerusi untuk menguasai Sarawak, ini tidakmustahil dengan syarat PR meneruskan momentum dan strategi yang paling mantap. Mobilasi rakyat semakin memuncak dan dengan strategi berkesan maka PR akan menawan Sarawak. 

Dalam keadaan yang mencemaskan BN kini, maka tidak musthail BN akan menggunakan taktik kotor dan sebagainya demi mempertahankan Taib dan BN. Politik peras ugut, menyogok rasuah, pangundi hantu dan sebagainya akanmenjadi senjata akhir BN. PR harus berhaati-hati dengan taktik jahat BN ini.  Jika semua ini ditangani denganbaik maka PR pasti akan menguasai Sarawak.


0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

 

About Me

tukartayarbaru
BERIKHTIAR DAN MENDOAKAN KESEMBUHAN SEMUA
View my complete profile

tukartayarbaru

tukartayarbaru

Malaysiakini

Harakah

Utusan Online

Kosmo Online