www.tukartayarbaru.blogspot.com : Email. tukartayarbaru@gmail.com

Thursday 14 April 2011

NAJIB HINA ORANG SARAWAK! BARU BIAN BAHAYA TAIB MAHMUD LAGI MEMBAHAYAKAN.

Kenapa Najib takut sangat Baru Bian? Kenapa kata Baru Bian ni bahaya? Taib Mahmud lagi membahayakan? Tanah rakyat dirompak? Duit rakyat di samun? Kroni menjadi kaya-raya? Kerta mewah berderet-deret? Rumah macam istana? Najib buta sejarah ke? Cuba Najib bandingkan antara Baru Bian dan Taib. Untuk memudahkan perbandingan antara kejahatan Taib dan kebaikan Baru Bian, Najib boleh rujuk sini.

Baru Bian belumpun merasa nikmat kerusi Ketua Menteri Sarawak tetapi Taib telah 32 tahun menguasai hasil bumi Sarawak. Baru Bian takde hasil rompakan duit rakyat Sarawak. Baru Bian tidak ada saham berbillion ringgit di luar negara? Baru Bian takde tanah seluas ribuan hektar di Sarawak. Baru Bian tidak pernah menjadi Pengarah mana-mana anak syarikat kerajaan negeri. Baru Bian tidak ada kenderaan mewah seperti rolls royce, mercedes dan lain-lain. Baru Bian tidak ada rumah mewah atau banglo agam. Baru Bian ialah seorang anak jati Sarawak, salah ke untuk belliau menjadi Ketua Menteri Sarawak. Baru Pian bukan ahli Umno, kalau ahli Umno memang sah Baru Bian tidak layak jadi KM.

Taib telah menguasai Sarawak sekian lama sebagai KM. Taib mempunyai tanah dengan keluasan puluhan ribu hektar. Taib mempunyai rumah mewah setaraf istana dan banglo-banglo untuk ahli keluarganya. Taib mempunyai saham bernilai billion riggit di luar negara. Taib mempunyai simpanan emas yang sangat banyak. Taib mempunya kereta mewah dari pelbagai jenis. Taib merompak duit rakyat siang dan malam bernilai billion ringgit. Taib menyamun tanah rakyat. Taib ugut pribumi asal Sarawak. Siapa yang tak kenal kejahatan Taib. Najib buta kah?

Lihat kenyataan celupar Najib malam tadi, KUCHING 13 April - Pembangkang tidak berpijak di bumi nyata apabila menamakan Baru Bian sebagai Ketua Menteri sekiranya mereka berjaya menawan negeri ini, kata Datuk Seri Najib Tun Razak.

Perdana Menteri berkata, perkara itu meletakkan seluruh rakyat negeri ini dalam bahaya kerana Pengerusi Parti Keadilan Rakyat (PKR) negeri itu langsung tiada pengalaman malah sudah beberapa kali kalah dalam pilihan raya.

"(Ini) orang yang tak ada pengalaman, jadi wakil rakyat pun belum ada pengalaman tiba-tiba nak jadi Ketua Menteri, logik tak?

"Orang tak ada pengalaman nak letak tempat macam itu, tunggulah akibatnya, tentu sekali Sarawak tidak akan maju kalau pembangkang menang, sebab itu kita tak boleh bagi pembangkang menang," katanya ketika berucap pada Program Khidmat Masyarakat 1Malaysia, di sini malam ini.

Najib buta mata ke? Cuba tengok Ali Rustam yang jadi KM Melaka? Dia tu berkelulusan SPM je, tak bahaya ke menjadi KM Melaka denan kebodohan yang dia ada? Memang bahaya sebab Melaka kini berhutang lebih RM 500 juta sebab Ali Rustam memang membahayakan. Najib lupa ke?

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

 

About Me

tukartayarbaru
BERIKHTIAR DAN MENDOAKAN KESEMBUHAN SEMUA
View my complete profile

tukartayarbaru

tukartayarbaru

Malaysiakini

Harakah

Utusan Online

Kosmo Online