www.tukartayarbaru.blogspot.com : Email. tukartayarbaru@gmail.com

Thursday 28 April 2011

BARCELONA MENANG LAGI ATASI REAL MADRID HASIL DUA JARINGAN MESSI

MADRID: Dua jaringan Lionel Messi menjulang Barcelona bagi menghampiri aksi final apabila mengaibkan musuh terdekatnya Real Madrid 2-0 dalam pertemuan separuh akhir pertama Liga Juara-Juara Eropah di Stadium Estadio Santiago Bernabeu, sebentar tadi.

Penyerang antarabangsa Argentina itu meledak pada minit ke-76 dan melakukan larian solo menewaskan tiga pertahanan Real sebelum menguis masuk ke gawang pada minit ke-87.


Barcelona yang mendominasi perlawanan mencuri kelebihan apabila pemain tengah Real, Pepe dilayangkan kad merah pada minit ke-63.
Jurulatih Real, Jose Mourinho yang berang dengan tindakan pengadil, Wolfgang Stark dari Jerman juga dilayangkan kad merah dan diperintah duduk di bangku penonton dengan kawalan pegawai keselamatan.

Dengan keputusan itu, Barca hampir pasti ke final di Stadium Wembley, London sama ada menentang Manchester United atau Schalke 04. Semalam United juga menang 2-0 ke atas Schalke di gelanggang lawan.

Barca akan bertemu semula Real di Barcelona Selasa depan untuk perlawanan separuh akhir kedua dengan kelebihan dua gol di tempat lawan.

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

 

About Me

tukartayarbaru
BERIKHTIAR DAN MENDOAKAN KESEMBUHAN SEMUA
View my complete profile

tukartayarbaru

tukartayarbaru

Malaysiakini

Harakah

Utusan Online

Kosmo Online