www.tukartayarbaru.blogspot.com : Email. tukartayarbaru@gmail.com

Friday 25 March 2011

MUHYIDDIN PEMBOHONG...! ISU INTERLOK BELUM SELESAI LAGI

Muhyiddin bohong lagi rupa-rupanya. Pengguguran perkataan paria dan 18 lagi bahagian yang dianggap sensitif dalam novel Interlok nampaknya belum selesai, berbeza dengan kenyataan Tan Sri Muhyiddin Yassin semalam.

Selain "belum puas", masih terdapat banyak wakil masyarakat India yang tetap mahukan novel Datuk Abddullah Hussain itu digugurkan sebagai teks sekolah.

Bagi penulis Uthaya Sankar SB (kiri) yang juga anggota panel bebas Interlok, walaupun semua cadangan pindaan dipersetujui, ia cuma melibatkan bahagian menyentuh sensitiviti kaum India sahaja.

"Saya secara peribadi belum puas sebab saudara Melayu dan saudara Cina saya, ke mana pergi suara mereka sebagai panel bebas?" soalnya.

Beliau mendedahkan, anggota panel yang ditugaskan mencari perkara sensitif bagi Melayu dan India telah menarik cadangan mereka sebelum ini.

"(Jadi) macam mana kami hendak perjuangkan, ia (cadangan berkaitan itu) tidak ada," katanya.
Kenapa Muhyiddin suka berbohong? Bagaimana nak jadi PM jika suka berbohong? Tidakkah Muhyiddin senyum kambing dengan kes DNA dan videos seks Anwar? Disaat Anwar dan Najib diasak dengan jerangkap samar politik rimba, Muhyiddin kini semakin selesa untuk bersedia jadi PM tapi dinasihatkan jangannlah suka berbohong. Mukhriz boleh jadi TPM ke?
 
 
 

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

 

About Me

tukartayarbaru
BERIKHTIAR DAN MENDOAKAN KESEMBUHAN SEMUA
View my complete profile

tukartayarbaru

tukartayarbaru

Malaysiakini

Harakah

Utusan Online

Kosmo Online