www.tukartayarbaru.blogspot.com : Email. tukartayarbaru@gmail.com

Monday 14 March 2011

MAHATHIR PEMBOHONG : KES ANWAR JUGA BOHONG? Umno, MCA Dll Memang Kaki Pembohong.,KENAPA?

Kes Anwar pun adalah kes pembohong sebab Mahathir memang kaki pembohong? Memang sah semua pemimpin BN kaki pembohong. Baru sahaja Liong Sik dan Chan Kong Choy menipu Kabinet dan PM Pak Lah yang disiarkan dalam akhbar perdana baru-baru ini, kini giliran Mahathir pula menjadi pembohong. Kenapa mereka jadi penipu nak suka nak jadi pembohong? Itulah dasar dalam UMNO, pandai makan pandailah simpan" jika rahsia terbongkar atau nak hapuskan pesaing maka berbohonglah maka menipulah sesama mereka. Ahli Umno dan BN semuanya bengong kerana berketuakan kaki penipu dan kaki pembonhong.



Yang kata Mahathir pembohong bukan sembarangan orang kalau bukan Ku Li yang juga merupakan Ketua Umno Bahagian Gua Musang, bekas Menteri Kabinet di zaman Mahathir dan juga seorang yang amat berpengaruh di Kelantan dan persada politik negara. Ku LI kata Mahathir pembohong akibat penulisan buku Mahathir yang menyindir Ku Li sehingga menyebabkan Ku Li melenting. Ikut apa kata Ku Li ini..

Ahli Parlimen Gua Musang itu berkata beberapa bahagian tulisan dalam memoir bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad, A Doctor in the House, sebagai ‘pembohongan politik’.

Katanya, tuduhan beliau menggunakan wang ketika berkempen dalam pemilihan UMNO 1987 (semasa menentang Dr Mahathir untuk rebut jawatan Presiden UMNO) tidak berasas kerana ketika itu beliau tidak mempunyai wang bagi membeli undi.

Beliau, yang pernah menjadi Menteri Kewangan, turut menafikan dakwaan beliau mengetuai Team B untuk mengadakan kempen kotor bagi menjatuhkan Dr Mahathir, yang mengakibatkan pengharaman UMNO oleh mahkamah.

“Saya dituduh membawa parti ke mahkamah. Saya juga dituduh terlibat dalam politik wang. Saya tidak pernah mencuri dan menipu. Dia yang mencuri dan menipu akan rasa berdosa sepanjang masa, sepanjang hayatnya.

“Sebenarnya, saya menentang politik wang. Saya tidak ada kroni. Allah Maha Mengetahui bahawa saya tidak pernah membuat semua perkara itu,” katanya dalam kenyataan, semalam.

Kelmarin, ketika pelancaran buku bahasa Mandarin Professor Wang Gangwu, berjudul Junzi, di Ipoh, Tengku Razaleigh berkata, pembohongan politik semakin meresap dalam arena politik tanah air masa kini.

“Ini adalah komoditi yang sukar diperoleh hari ini, khususnya dalam persekitaran politik yang dihadapi di Malaysia di mana pembohongan politik kian menular.
“Menipu secara politik datang melalui media dan ada kalanya dengan menulis buku memoir,” katanya.

Kalau Mahathir memang sah seorang yang pembohong maka semua ahli Umno sememangnya kaki pembohong, selalin membohongi rakyat mereka juga memang berperangai begitusesama mereka. Kita lihat siri-siri persengketaan pembohongan sesama pemiimpin Umno dan BN. Percayalah selepas ini akan ada lebih banyak siri kontroversi sesama pemimpin jahat BN ini.

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

 

About Me

tukartayarbaru
BERIKHTIAR DAN MENDOAKAN KESEMBUHAN SEMUA
View my complete profile

tukartayarbaru

tukartayarbaru

Malaysiakini

Harakah

Utusan Online

Kosmo Online